Är det OK att avbryta en graviditet om man väntar tvillingar och absolut inte vill ha det?
Nu blev rubriken lite väl lång... Men vad säger ni? Är det OKEJ att välja o göra abort om man får reda på att de finns mer än ett foster?
Nu blev rubriken lite väl lång... Men vad säger ni? Är det OKEJ att välja o göra abort om man får reda på att de finns mer än ett foster?
Det är alltid okej att göra abort, oavsett anledning.
Ja vi lever i ett fritt land med valmöjligheten att göra abort fram till vecka 18. Orsaken är helt ointressant.
Oavsett om det är tvillingar så är det ok att göra abort om man inte känner sig redo, mentalt eller ekonomiskt. Världen blir inte bättre för att människor tvingas till något de inte vill.
Vi har fri abort fram till v 17+6. Precis som så många andra här har sagt så är det ur fostrets synvinkel fullständigt ovidkommande VARFÖR mamman väljer abort. Så ja, jag tycker det är ok att kvinnor gör abort om de känner att de absolut inte orkar med tvillingar. Själv hade jag inte gjort abort pga det, men det finns många orsaker som hade fått mig att överväga abort som inte hade varit godtagbara skäl för någon annan. Fri abort betyder just fri, ju.
Jag tycker det är fel, man får ta vad det blir tycker jag och glädjas åt det.
Jag tycker att det ALDRIG är ok med abort, endast om graviditeten hotar moderns liv.... Det är ännu värre om man aborterar ett friskt barn eller tvillingar för att man är för bekväm! Alla borde veta hur barn blir till, tänk FÖRST innan ni särar på benen och blir gravida!
Jag tycker inte det är rätt, vare sig det är tvillingar eller ej, att göra abort.
Det är lika mycket ett liv, det är "samma" foster o s v oavsett hur det hamnat där så abort är abort liksom... samma ingrepp, samma handling... så såvida det görs inom rådande lagstiftning kan jag inte se varför det ena skulle vara mer eller mindre okej än det andra.
Nej! Man tar vad man får och är man inte beredd på tvillingar om man pippat så får man ha säkra skydd så man inte blir gravid! Abort är aldrig nånsin okey av nåt skäl.