• Fluskan

Skola i Malmö

Hej!
    Vi ska flytta till Malmö nu i sommar o undrar vilka Bra skolor det finns?? Kommer bo rätt centralt så en skola däromkring är önkvärt.. Hört om Bladins o Kastanjeskolan.. Erfarenheter??
    Tack!! :)

• Svar på tråden Skola i Malmö
  • gullican

Det beror ju lite på vad man själv anser vara en bra skola. VIlka kriterier du tittar på när du bedömer om den är bra.

Sen är det visserligen fritt att välja skola men det är ju endast om det finns plats som man får den man vill ha om man inte tillhör den.

Vilken stadsdel kommer ni att tillhöra? Vet du vilken skola ni kommer att tillhöra?

De du hört om är ju friskolor båda två och det är inte alltid en garanti för att de är bra. Det finns både bra och dåliga rykten om båda de skolorna och kö har de båda. Sen finns det ju kommunala skolor som är både bättre och sämre än dessa två.

• bebben Elias mamma

Ribersborgsskolan är bra, Bladin har jag också hört bra om. Kastanjeskolan har jag hört lite olika om, det ligger också i ett rätt utsatt område med fattigdom, kriminalitet och så. Där hade jag inte velat ha mina barn.

• Veriisen

Hej

Min mamma har startat kastanjeskolan för att när mina storebröder flyttade till området ville mamma ha en säker och liten skola för sina barn.

Hon har ritat den också...

Jag har gått där och trivdes väldigt bra i ett år, tills jag bytade pga en flytt!

Bladins vet jag däremot ingenting om!

Svar på tråden Skola i Malmö