• annsson

    Bra barnspel till Ipad?

    Är det någon som har tips på bra barnspel till Ipad?

  • Svar på tråden Bra barnspel till Ipad?
  • gudsfurste

    aktiverar ni inte ungarna längre?

    dagens uppfostran; sätt en padda i knä på barnet så ni själva trött kan rulla med pekfingret på era smartphones. sen så får kiropraktorn jobba när ungen är 9 år och har problem med nacken. (förövrigt helt sant, 9 åringar uppsöker hjälp för nacke för föräldrarna ger dem padda och laptop.) 

  • mon

    Ja DYGNET RUNT!! Sitter barnen med sina paddor!

    Eller inte! Utvecklingen har gått framåt. Kottar och tändstickor i all ära, men att få utvecklas med dator/padda är även det utveckling, säg det jobb idag där man inte har en dator, är man inte datorkunnig idag är man ju nästan rökt på arbetsmarknaden, finns många utvecklande spel för barn idag, där man lär sig, räkna, läsa mm

  • snorkan
    mon skrev 2014-07-06 09:54:54 följande:

    Ja DYGNET RUNT!! Sitter barnen med sina paddor!

    Eller inte! Utvecklingen har gått framåt. Kottar och tändstickor i all ära, men att få utvecklas med dator/padda är även det utveckling, säg det jobb idag där man inte har en dator, är man inte datorkunnig idag är man ju nästan rökt på arbetsmarknaden, finns många utvecklande spel för barn idag, där man lär sig, räkna, läsa mm


  • MikaelaFerra

    Själv tycker jag det ligger mycket ångest kring att ge ungarna paddan (även om vi i familjen gör det ändå för att få lite ro). Tycker att de lärorika spel som finns inte funkar för ungarna tycker de är för tråkiga. Har tänkt en del på detta och undrar om man inte ska försöka göra något åt det och bygga ett kul MEN lärorikt spel. Jag vet iaf att min familj och vänner skulle behöva det!

    Har satt ihop en enkät 3lprg1uxz2c.typeform.com/to/KRoKfK3v och skulle verkligen uppskatta era tankegångar!

Svar på tråden Bra barnspel till Ipad?