• paula26

exets nya flickvän tror att hon är mamma till mitt barn...............

JAg har lämnat min kille när dottern var 1.5 år. ny fyller hon 4 år. jag träffade en annan kille efter bara ett par månader men vi har tagit det lungt med barnen o framför mitt ex. nu till saken han har träffat en tjej som är sååååå svartsjuk att hon sa att hon inte ens vill axeptera att vi har haft sex ihop. Hon verkar vara snäll men tål inte att vi har kontakt på grund av våran dotter, ho tål inte att vi pratar ett annat språk (i telefon) när vi diskuterar saker osv... jag o min kille ska flytta ihop nu så jag hoppades att hon inte skulle vara så svartsjuk.. men nejjjjj.... hon fortsätter. vi var bjudna på samma fes nu o min dotter skulle komma dit med mitt ex o henne o hennes son. Hon bettede sig precic som om jag inte var där, lyfte upp min dotter i sitt knä, gick runt med henne i famnen, gumman hit o dit. min dotter satt i sitt pappas knä tillsammans med hennes son o dom lekte med en telefon, istället för att lyfta bort sin sån så sa hon till min dotter att hon skulle komma till henne, hon bara lyfte över henne o gav henne sin egen telefon.. men halåååå   jag sitter där !!!!!!!!!!!!   hon srang efter min dotter . om min dotter hadde viljat sitta i hennes knä hadde jag inte sagt ett skit, men nej hon lyfte upp henne konstan.. o när det var dags för mat kunde jag inte ens komma åt min dotter för hon lektemamma...hon skriver på facebook att hon älskar min dotter osv... hallo dom har just träffats typ 7 månader...  hon har köpt en förlovningsring till sig själv, hon är helt besatt.... 

• Svar på tråden exets nya flickvän tror att hon är mamma till mitt barn...............
  • Lumo

Samtidigt låter det ju som om hon gillar din dotter o behandlar henne bra? Det är väl huvudsaken. Hon kommer aldrig ta över din mammaroll, men det skadar väl aldrig att hon leker mamma lite hemma hos sig. Sen var det såklart töntigt att leka det när du var där, men det kanske bara var hennes osäkerhet som gjorde att hon skulle visa att barnet visst gillade henne med, inför dig.

Så länge hon är en bra extramamma, låt henne hållas tycker jag. Kanske kan ni alla träffas hemma hos dig/dem en dag, sitta ner o prata om lite sånt här. Säga att ni inte ser henne som ett hot. Säga att hon inte behöver vara svartsjuk, både du o exet har ju gått vidare. Ni vill ju bara hålla en bra relation för barnets skull, och det kan säkert hon hålla med om, om du lägger fram det så.

Lycka till! :)

• LucyStacy

Stör mig också på sådant beteende. Osäkra skitstövlar som måste markera; "det är miiin kille nu". "Prata inte med honom. Han är miiin." Det skiter jag väl i? Jag måste väl få prata och kunna umgås med mitt ex som kompisar utan att någon nykommen, svartsjuk idiot ska hindra mig. Medan hon lekte med dottern hade du kunnat leka med exet. ;D

• paula26

Visst tycker jag att det är bra om hon tycker om min dotter, o hon får gärna leka mamma när jag inte är där, men när man beter sig på detta viset framför mig så är det gäkligt dumt ...  jag har försökt gå in o småprata med henne när hon var inne i ett rum o lekte med min dotter o hennes son, men hon svarade typ inte på det jag sa ... helt sjukt!!!!  jag pratar alltid svenska framför henne, fast mt ex svarar på ett annat språk, men hom verkar ändå inte fatta.  jag tor att jag ska prata med mitt ex om deta. min dotter fylle år snart o jag ska hålla hennes födelsedag i år, men jag kommer inte att bjuda henne. förra året vile inte mit ex at min kill ska vara med, bara hans barn, jag sa ok...   nu sa jag att hon får komma för mig är det ok, men nu har jag ångrat mig pg av hennes beteende...   fan vad du,, hon är. till saken hör att hon inte pratar med sitt ex trots att dom har arn ihop, så förmodligen vill hon att det skall vara samma sak mellan mig o mitt ex. vad skall jag göra? ska jag skriva ett brev till henne där jag förklarar att det fimms en anledning till varför jag gick från han o att jag alldrig vill ha han igen eller han mig? att jag vill att vi ska kunna prata lite med varandra för att hon kommer att vara en tor del av min dotters liv? eller ska jag prata med han? (han kommer nog bara att sägga att jag är dumm i huvudet , jag tror att han njöt lite av detta)

• MrsKnapa

Eller så kan de ju kanske bara vara så att hon vill visa klart och tydligt att även om hon inte tycker om dig och vill ha nåt me dig o göra så låter hon de inte på nåt sätt gå ut över din dotter, och de e väl de viktigaste??

• paula26
    MrsKnapa skrev 2011-05-29 19:16:19 följande:
    Eller så kan de ju kanske bara vara så att hon vill visa klart och tydligt att även om hon inte tycker om dig och vill ha nåt me dig o göra så låter hon de inte på nåt sätt gå ut över din dotter, och de e väl de viktigaste??
    Njaaa   tror inte att det är så... väljer man att bli ihop med någon som har barn med en annan o barnet bor vexelvis hus båda, så MÅSTE man räkna med att man måste axeptera den andra föräldern ochså-... nu menar jag inte att man måste vara vänner, men man måste kunna visa respekt , o man MÅSTE visa barnet att den andra inte är fiende !!!eller? vad får barnet för uppfatning om den ser att den nya kvinnan som givitvis gör allt för att barnet ska tycka om henne, leker mamma när den riktiga mamman är i rummet? och pappan!!! min kille var också där, men inte slet han i henne o lyfte henne bara för att bevisa att han bestämmer!!!  Om jag hadde velat hadde jag kunnat sägga till henne framför alla andra som var där , men jag ville avvakta o se hur långt hon går!!!  Min kille har 2 barn och jag skulle alldrig göra så framför deras mamma. när jag träffar deras mamma o barnen är med, visar jag att jag respekterar henne, småpratar lite med henne för barnens skull osv... jag tycker inte om allt hon gör heller men jag vet at vi kommer inte undan varandra så länge jag bor /är ihop med hennes ex . Om hon är i rummet sammtidigt som mig o barnen så spellar jag inte mamma, utan låter dom sköta sitt o kommer barnen fram till mig så är jag givitvis mig själv!!!  men jag lyfter inte o pussar inte på dom framför henne, det kan jag göra när hon inte är med!!!! 
  • paula26

Det är viktigt att hon o min dotter kommer bra överens, och att hon är snäll mot min dotter, men hon gör allt för snabbt. Min dotter är lite busig o gör lite som hon vill, så man måste sägga till henne vad som är ok o inte. leker man mamma så ska man sägga till barnet even om barnet blir sur, men nej hon mutade bara med grejjer o jag fick va den elaka som sa nej!!!   då blir man arg...  men men hon har valt detta själv!!!   hon kommer in på facebook o komenterar min dotters bild på min sida, men när jag skickade en vänförfrågan så tackade hon nej.

• Laura03

TS lägg ingen vikt i hennes beteende. Era gemensamma vänner kommer inse hur patetisk hon är om du inte får komma i närheten av ditt egna barn för att hon tror att hon är bättre.

• Rosenöga

Nej, det är inte bra om hon låtsas spela mamma. Barnet ska ha sin mamma och den nya kvinnan är pappas tjej.
    Det är bra att hans nya tycker om din/er dotter men hon ska inte bära sig åt som om hon var mamma.
    Inte för att du behöver känna dig hotad. Det är alltid du som kommer vara mamma i hennes liv, men jag har läst en del om detta och då säger de sakkunniga att det är bäst för barnet att hålla isär begreppen. Mamma är mamma och pappas nya tjej är inte mamma. Er dotter kan ha en fin relation till henne ändå.

• paula26
    Laura03 skrev 2011-05-29 23:37:40 följande:
    TS lägg ingen vikt i hennes beteende. Era gemensamma vänner kommer inse hur patetisk hon är om du inte får komma i närheten av ditt egna barn för att hon tror att hon är bättre.
    Våra gemensamma vänner har lagt märke till hennes beteende, men jag vet inte hur jag ska få henne att förstå att om hon håller på såhär så kommer del bara att bli jobbigt för alla...
  • paula26
    Rosenöga skrev 2011-05-29 23:47:07 följande:
    Nej, det är inte bra om hon låtsas spela mamma. Barnet ska ha sin mamma och den nya kvinnan är pappas tjej.
    Det är bra att hans nya tycker om din/er dotter men hon ska inte bära sig åt som om hon var mamma.
    Inte för att du behöver känna dig hotad. Det är alltid du som kommer vara mamma i hennes liv, men jag har läst en del om detta och då säger de sakkunniga att det är bäst för barnet att hålla isär begreppen. Mamma är mamma och pappas nya tjej är inte mamma. Er dotter kan ha en fin relation till henne ändå.
    Jag känner mig inte hotad, men sammtidigt så tycker jag att det är jobbigt at en kvinna som har barn beter sig på detta viset. Hon har ju sin son men värkar vara besatt av mitt ex o jag är rädd att detta ska gå ut över min dotter. Hon hadde sagt till mit ex svärmor att hon inte tål talnken på at vi har haft sex ihop!!???   halooo vi har ett barn ihop, hur tror hon att barnet blev till???!!!!;.))))   min dotter sägger att hennes son är hennes storebror, o när jag frågar vem är det som har sagt detta, då sägger min dotter att det är (exets nya).. hur dumm får man vara då? visst om dom ska flytta ihop så kan barnen sägga så om dom vill, men hon går för långt. Denna tjej bor 70 km från voran stad men redan när dom träffades så sov hon över med sin son mitt i veckan, oavsett om det var dagis dagen efter eller inte. mit ex sa att hon orkar inte köra hemm!!!  när jag gick upp för att lämna dotterns saker så sprang barnen fortfarande runt kl 9. min dotter brukar lägga sig 7.30. Jag har pratat med mit ex om rutinerna men hon skiter i vilket bara hon får vara där. när vi skildes bestämde vi att vi delar på kläder osv o länar dessa till varandra. i början gick det bra, men nu vill han inte ens dela på skor o jackor...  hon vil inte att vi träffas o övertygade honnom att det är bättre om alla har sina grejjer hemma!!!! (har pratat med hans mamma)!!!!  Hon sa tydligen att hon är orolig att vi ska bli ihop igen om mna träffas ofta!!!  Jag ska flytta ihop med min kille om 3 veckor, o jag vill alldrig ha honnom tillbaka, men jag vet inte hur jag ska få henne att förstå detta!!! Tycker ni att jag ska prata med henne eller skicka ett brev ???   Min dotter har nog märkt något, för när frågar om vad hon har gjort hus pappa så vill hon inte prata om detta, segger man hennes namn så låtsas hon att hon inte hör det. jag har hittils bara sagt att den andra är snäll osv men snartska jag skita i detta  bara sägga att hon inte är snäll mot mamma (komemr inte att göra det , men har lust till det) )))))))
  • aussiemia

När min son var liten och vaknade inne i huset så sprang min dåvarande svärmor OM mig på gräsmattan för att komma först Skrattande
    Låt henne hålla på, din dotter vet vem som är hennes mamma.

• Rosenöga
    paula26 skrev 2011-05-30 07:31:31 följande:
    Jag känner mig inte hotad, men sammtidigt så tycker jag att det är jobbigt at en kvinna som har barn beter sig på detta viset. Hon har ju sin son men värkar vara besatt av mitt ex o jag är rädd att detta ska gå ut över min dotter. Hon hadde sagt till mit ex svärmor att hon inte tål talnken på at vi har haft sex ihop!!???   halooo vi har ett barn ihop, hur tror hon att barnet blev till???!!!!;.))))   min dotter sägger att hennes son är hennes storebror, o när jag frågar vem är det som har sagt detta, då sägger min dotter att det är (exets nya).. hur dumm får man vara då? visst om dom ska flytta ihop så kan barnen sägga så om dom vill, men hon går för långt. Denna tjej bor 70 km från voran stad men redan när dom träffades så sov hon över med sin son mitt i veckan, oavsett om det var dagis dagen efter eller inte. mit ex sa att hon orkar inte köra hemm!!!  när jag gick upp för att lämna dotterns saker så sprang barnen fortfarande runt kl 9. min dotter brukar lägga sig 7.30. Jag har pratat med mit ex om rutinerna men hon skiter i vilket bara hon får vara där. när vi skildes bestämde vi att vi delar på kläder osv o länar dessa till varandra. i början gick det bra, men nu vill han inte ens dela på skor o jackor...  hon vil inte att vi träffas o övertygade honnom att det är bättre om alla har sina grejjer hemma!!!! (har pratat med hans mamma)!!!!  Hon sa tydligen att hon är orolig att vi ska bli ihop igen om mna träffas ofta!!!  Jag ska flytta ihop med min kille om 3 veckor, o jag vill alldrig ha honnom tillbaka, men jag vet inte hur jag ska få henne att förstå detta!!! Tycker ni att jag ska prata med henne eller skicka ett brev ???   Min dotter har nog märkt något, för när frågar om vad hon har gjort hus pappa så vill hon inte prata om detta, segger man hennes namn så låtsas hon att hon inte hör det. jag har hittils bara sagt att den andra är snäll osv men snartska jag skita i detta  bara sägga att hon inte är snäll mot mamma (komemr inte att göra det , men har lust till det) )))))))
    Som du beskriver så tror jag inte det kommer hålla mellan ditt ex och den här tjejen. Hon verkar alldeles för intresserad av honom. När hon inte ens kan stå ut med tanken på att han haft ett liv innan hon kom, ja, då blir det jobbigt för båda två.
Svar på tråden exets nya flickvän tror att hon är mamma till mitt barn...............