• SofieBerglund

Äntligen!

Fick ett brev från gyn idag där det stod att jag förmodligen har haft en ägglossning. Synd att jag fick min mens i helgen, men det känns ändå som att det finns hopp! :)
    Blandade känslor. Ledsen över att det inte blev en graviditet men samtidigt glad över att pergotime kan funka på mig. Nu är min läkare på ett annat sjukhus över sommaren, så jag måste vänta till efter semestern för att sätt igång igen. Vill ju köra på nu, vill bli gravid! :)
    Ville bara skriva av mig lite, och är nyfiken på hur det har gått för er andra? Hur många kurer behövde ni, och fick ni ägglossning? Alltså är det fler än jag som inte lyckades pricka in rätt?

• Svar på tråden Äntligen!
  • artax

vi är mitt i vår femte pergokur nu... har fått äl varje gång men inget plus.. :(
    men skönt ändå att veta att det kan funka!! :)

varför får du inte ett recept så ni kan försöka med pergon över sommaren? 

• Caranlachiel

Med första barnet tog det sig på andra försöket med pergotime, den här gången gick det på första försöket. Mina äggstockar verkar dessutom ha skärpt till sig lite efter förra graviditeten, för nu är det bara ena äggstocken som har pco-utseende.

Lycka till nästa gång!

BF 16 november
  • dragonesse

Jag fick äl på min andra kur, när jag gick upp från enkel till dubbel dos. Och det ägget resulterade i en liten Rasmus som ligger och sover här bredvid mig just nu!

Nu funderar vi på syskon och ska sätta igång med pergotime till hösten igen. Vi kanske kan följas åt?

(¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen!