• Fidelis ad urnam

Hur skulle du reagera om du blev bemött på detta sätt?

Jag var på Willys nyss och såg till att skaffa mig ett självscanningskort.
    Damen i kundtjänst frågade om jag hade legitimation, jag gav det till henne och hon gick iväg och började skriva in mina uppgifter i datasystemet.
    Först skrek hon åt mig, då jag stod en bit bort, vilket av mina tre förnamn som var mitt tilltalsnamn. Jag sa vilket det var och ställde min framför henne för att slippa ha en skrikig konversation.
    Hon började skriva in mitt namn när konversationen blir som följer:

Damen: Men hur fan stavar du ditt namn?! Kunde det inte bli krångligare?
    Jag: Eh, nej, tänkte väl inte riktigt så långt när jag ändrade stavningen som tonåring.
    Damen: Men alltså, du förkortar det inte eller så, inga smeknamn?
    Jag: Nix, ingenting sådant.
    Damen: Inte du inte. Nej det skulle väl vara DU det!

Hon fyller i klart och jag skriver under. Min underskrift ser ut som så att jag tar mitt förnamns första bokstav och låter det följas av ett streck, mer eller mindre, och mitt efternamns första bokstav och ett streck.

Hon kollar på underskriften och säger:
    Om det där är din underskrift kan du fan stava namnet hur som helst!

Jag blev inte det minsta stött utan log bara åt det hela och småskrattade lite när jag tänkte på det i efterhand, gillar lite burdusa människor

Men då alla inte är som mig så undrar jag nu hur DU hade reagerat på hennes bemötande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-27 14:55
    Ska kanske tillägga att hon sa allt med ett leende, hon såg inte sur ut.

• Svar på tråden Hur skulle du reagera om du blev bemött på detta sätt?
  • Vinxen

Hade frågat om hon inte fått kuk på länge eller varför kärringen va så sur ;) haha
    nä då men jag hade nog blivit förbannad! Gravid och hormonfull! 

• Carisma95

Tanten låter för knasig för att vara sann... Varför jobbar en sån människa med kundservice?

Jag hade nog blivit så förstummad att jag inte hade sagt något. Förmodligen bara ett: "- Jaså? Men skit du i det" eller nåt...

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Pyris

Hon behövde nog ta laxermedel eller något för hon verkar ju förstoppad. 

Jag hade nog blivit som vanligt, när människor gör sådana konstiga saker, chockad. Sen efteråt hade jag irriterat mig på det. 

• Linda1976

Jag hade frågat om hon klivit ur sängen med fel ben.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • ThaGirl

Haha, jag känner en sådan person. Så jag hade nog inte reagerat :P

• Angelicann

Jag hade nog bara skrattat åt de som jag brukar göra.. hade nog skojat te de litte jag me..Skrattande 

• Nollfemnollnioelva

Hade nog bara garvat lite. Stör mig inte på burdusa personer heller, de är ganska roande och uppfriskande.

• Rosana

Om hon sa det med ett leende och inte verkade vara "häxan surtant" , så var hon nog bara "sån". Hade nog blivit full i skratt åt det. Inte tagit illa vara.

• Caranlachiel

Om hon sa allt med ett leende och det var tydligt att det var en skämtsam och trevlig ton så hade jag reagerat som du och bara skrattat tillsammans med henne.

BF 16 november
  • Just me
    Vinxen skrev 2011-05-27 14:51:17 följande:
    Hade frågat om hon inte fått kuk på länge eller varför kärringen va så sur ;) haha
    nä då men jag hade nog blivit förbannad! Gravid och hormonfull! 
    Hahaha kan bara hålla med
  • Eerie

sådana människor tenderar att bli rätt ställda om man lugnt och trevligt frågar varför de är så otrevliga, jag hade nog gjort det.

• Här och nu

Hade bara sagt att så gör jag och att hennes arbetsuppgift är att fixa kort till mig eller så kan hon hämta en trevligare kollega. Tar inte skit.

Svar på tråden Hur skulle du reagera om du blev bemött på detta sätt?