• queen

Misslyckad IVF...

Ursäkta om jag frågar, vill inte verka okänslig men jag måste fråga er som har misslyckats med IVF försök/försöken:

Hur märkte ni det?

Var det att det blev minus på TD eller hade ni någon blödning, smärta nånting som ni kunde göra så att ni anade att det inte hade gått hela vägen till graviditet?

Jag är nyfiken samtidigt som jag vill stilla min oro...Jag känner mig så gravid, men det gör väl alla när man vet att man har ett befruktat ägg i sig :)

• Svar på tråden Misslyckad IVF...
  • GrodanSkrutt

Det är en underbar känsla att få ett befruktat ägg i sig =)

Men besvikelsen när det inte fungerat är hemsk.. värre en hemsk, ett helvete att ta sig igenom :(

Har gjort 5 behandlingar & har fått ruva fyra gånger utav dessa.
    De första tre gångerna slutade det med blödning innan TD - jag har kort menscykel, kanske därför blödningen alltid kommit före TD också, typ alltid på BIM-dagen om man räknade från ÄP-dagen.
    Blödning: Började blöda lite & sen kom hemsk mensvärk :(

Hoppas inte du behöver uppleva detta utan att din ruvning resulterar i ett plus =)
    Lycka Till!!

(Skulle de inte funka så våga att falla ner & deppa & vara arg, men ge inte upp skulle jag säga, för oss blev det plus på 5:e behandlingen, vi hade diagnos förklarlig barnlöshet)

Styrke-kramar till dig =)

• Vickan I

Första misslyckade syskonförsöket visade sig genom minus på test. Blödningen kom inte färrän jag slutade med vaggisarna vilket är ganska vanligt. Kände mig gravid som med sonen jag har men icke.

Andra misslyckade försöket visade sig som svaga plus när jag tjuvtestade och sedan minus på riktiga testdagen. Blödningen kom denna gång också efter stop av vaggisarna. Inga känningar på graviditet.

Tredje misslyckade försöket. Började blöda redan på ruvardag tre, fick sedan svaga plus och det visade sig vara ett utomkveds.

Fjärde försöket. Började blöda lite på ruvardag 8, tog ett test som var plus. Inga känningar alls. Men nu gravid i v 18.

Håler tummarna stenhärt .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Men så jag stavade.....men du förstår nog ändå

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Mirakel familjen

Vid första försöket så testade jag minus på TD. Blödningen kom efter  hade slutat med vagisarna, så på dag 5 efter TD kom skiten.

Andra gången testade jag även minus på TD, blödningen på 3:e dagen efter TD.

Lycka till! Hoppas ni testar plus

• massadillan

För mig (har gjort min första IVF/ICSI)  jag hade kraftig mensvärk natten till RD3, tydligen då de fäster i livmodern. sedan inga symtom, lite molvärk och ömma bröst av ägglosssprutan. Brösten slutade ömma efter ett tag. Då blev jag orolig. 
    Kunde inte hålla mig så jag testade - på RD13. Och i går RD14 kom det blod. I dag asont med riklig mens. Min testdag är på fredag. 
    Vi har två i frysen som vi får börja använda  efter sommaren.
    Jag tror att symtomerna är olika för alla. Men misströsta inte förrens du testat minus på din testdag.
    Jag håller alla tummar!! 

• avin78

Hej
    Jag misslyckade två behandlingar( först ivf kort protokoll och andra ICSI i malmö region skåne) jag är 36 år, och vi har oförklarat fertilitet problem,
    Jag vet inte vad kan man göra? jag behöver prata om problemet, jag är undrar om ta min tredje chans eller börja i privat klinik? här in Sverige man kan inte har mer än en embryo  återlämna , hur ska bli om man bor själv , därför jag har läst på nätet i andra länder att det gör återlämna två eller tre embryo ,för att ha mer chans( risken för tvillingar jag vill acceptera ),
    jag bor i malmö och jag ska bli glad om man träffar nån som varit eller är på likadan väg och pratar lite mer om problemet.

Svar på tråden Misslyckad IVF...