• Sweetie92

Hur går du omkring hemma?

Vad har du på fötterna när du går omkring hemma? :) 

1. Barfota!

2. I strumpor.

3. I Inomhusskor.

• Svar på tråden Hur går du omkring hemma?
  • linjes

Beror väl på hur varmt/kallt det är

Strumpor alt raggsockor alt barfota

• Hannah76

Väldigt olika.
    Barfota (oftas så har jag inga strumpor på våren och sommaren)
    Tofflor (älskar tofflor och har en stor korg full)
    Strumpor (om jag har det på mig när jag tar av mig skorna, eller om jag är lite frusen. Fast då blir det oftas sockor)

• Krake

Alltid tofflor, (Birkenstocks) en vana jag lagt mig till med i nya hemlandet Tyskland. Jag är så van vid dem nu att jag knappt kan gå barfota längre, känner mig vinglig utan skor. :-0

Moster, inte monster.
  • lördagsgodis

Toflor på höst, vinter, vår och strumpor eller barfota på sommaren men oftast strumpor om det inte är tokvarmt eftersom jag ofta fryser om fötterna.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • mco

Undrar faktiskt hur era fötter ser ut på er som har skor/strumpor på sig 24 timmar om dygnet :-P

• Mayline
    mco skrev 2011-05-21 20:22:00 följande:
    Undrar faktiskt hur era fötter ser ut på er som har skor/strumpor på sig 24 timmar om dygnet :-P
    Vad menar du? Varför skulle de se annorlunda ut? Jag har princip alltid fårskinnstofflor på mig inomhus, fryser jämt om fötterna. Kanske att jag skippar dem någon riktigt varm sommardag, men inte ofta. 
  • imsel
    Fattar inte heller hur dom skulle se annorlunda ut.. eller ja om du menar renare kanske Flört
    april 09 kom min bebbe
  • Kitsune

I strumpor men eftersom jag har lätt att få kalla fötter och värst är det under höst/vinter händer det att man använder ett par innetofflor

It seems to me that we all look at Nature too much, and live with her too little.
  • Zäta

Det beror på hur varmt det är.
    Men strumpor, barfota eller "fårfittor"
    Aldrig inneskor!
    Det har jag bara om man är bjuden på lite finare tillställningar där det förväntas att man har det. 

• Kitsune
    Fint så. Alla har olika kroppstemperatur/blodcirkulation så vissa har faktiskt kalla fötter, att inte ens strumpor värmer helt och hållet. Jag har strumpor på mig just nu och som jag sitter här så är mina fötter helt enkelt kalla men skulle ha varit värre om jag varit barfota. Det som värmer mina fötter ordentligt är när jag sover eller när jag gör något fysiskt arbete, där jag rör på mig ordentligt.
    It seems to me that we all look at Nature too much, and live with her too little.
  • Ewald

Hej !

Jag hade en liknande tråd för några månader sen .... jobbar oftas med inneklimat osv.

Strumpor är bäst att gå omkring.

Går man barfota spelar som sagt materialet på golvbeläggningen en roll för komforten.

En ny interessant fråga skulle kunna vara: "Hur varmt/kallt har ni det inomhus på somrarna"
    ... om ngn vill starta en ny tråd Skrattande

Svar på tråden Hur går du omkring hemma?