• skånebo

när kom första tanden? extrem prematur

Mina tvillingpojkar är 6 mån, 3 mån korrigerat, födda i v 25. De har senaste veckan varit extremt kinkiga, gråter så fort vi inte håller dom, de äter mer oregelbundet och verkar allmänt missnöjda, man känner sig som världens sämsta mamma.. Kan det vara tänder som e på G. Låter detta bekant??

• Svar på tråden när kom första tanden? extrem prematur
  • Maria K

Oj kommer inte ihåg när vår N (V24+2) fick sin första tand men det var ganska tidigt efter vi började ju med smakportioner vid 5-6 månader (okorr) så nånstans där vid 6-7månader kanske. och då fick hon flera på bara nån månad.

• knäppisen

Min son är inte riktigt extremprematur född v 29+0. Han fick första tanden vid 5 mån okorr. Sen ploppade resten ut i snabb takt.

• klaramamma

Bvc-damen sa igår att hennes tänder kunde vara på g, eftersom hon kör in händerna i munnen hela tiden, kanske inte på en gång, men om nån månad, känns tidigt då storasyster fick första tanden vid 8 månader( fullgången) Lilla är nu 6 mån( 3 mån korr)

• Marjor

Vår pojke är inte extrem prematur men första tanden kom inte förrän han var 14 mån (dvs 12 månader korr)

• MammaMia88

Min systerson (som var "sen") fick sina första tänder när han var runt 3 månader. Har även hört talas om bebisar som föds med tänder, så helt omöjligt är det inte

• tjej80

Min son är inte extrem prematur född v. 31, fick sin första tand vid 15 mån ålder.

Svar på tråden när kom första tanden? extrem prematur