• igc

Läs detta alla ni som kämpar därute!

Vill bara skriva lite för att ge lite hopp till er som kämpar med upprepade missfall! För fem år sedan var jag aktiv här på FL, men har nu inte varit inne på flera år nästan. Jag surfade då och läste allt om upprepade mf och blev glad om man då och då stötte på en solskenshistoria! Därför vill jag uppmana er till att så länge ni båda är säkra på att ett biologiskt barn är det ni vill ha i nuläget så fortsätt kämpa! Ibland kanske man kommer till den punkten då det finns andra vägar att gå för att bli förälder, själv funderade jag mycket till varje pris man orkade försöka.....
    Jag har gått igenom fem mf i veckorna 6-8 innan jag fick mitt första barn 2007. Ingen direkt orsak hittades, det jag tror hjälpte mig den gången var sjukskrivning (jag var oerhört stressad och mådde dåligt), E-vitamin och zonterapi. Hade även beh med pergo pga låga äl-värden.

Efter vårt första barn ville vi försöka igen, det tog två år  och ett mf i v. 8 innan vi blev gravida igen. Hade då ätit pergo en månad men vet ej om det hjälpte? Gick på zonterapi även före denna graviditet.

Nu är jag i v. 35, längtar efter vårt andra barn som kommer att födas framåt midsommar! Vår flicka Adina fyra år längtar efter att bli storasyster! Jag är så lycklig och tacksam, känns bra att man aldrig gav upp även om det har slitit på själen. Men man blir starkare och orkar mer än man tror! Lycka till alla ni som kämpar därute, många kramar IGC.

• Svar på tråden Läs detta alla ni som kämpar därute!
  • Annica P

Tack för uppmuntran! Man behöver få reda på att det kan fungera till slut trots många mf. Jag har haft just 5 på rad nu och det är fruktansvärt.

• mamirau

Härligt! Stort lycka till :)

• Barbaboo

Härligt att läsa =) Grattis! Tänkte själv se till att bli gravid nu i sommar för att få en frisk bebis nästa år.
    Efter 5 missfall så är det mer än nog. Jag litar till att det ska bli bra och hoppas också få skriva en solskenshistoria.. Lycka till med allt.

• Glitter2

Har ni med flera missfall kollat om det finns immunologiska orsaker?
    finns bra trådar här på fl om det

• Barnlös

Tack för lite peppning, det behövs.... 

• Skorpsmula

Har ni som haft flera mf pratat med Lennart Blomqvist i Borås? Han driver en studie om detta och ni kanske kan få hjälp genom honom!

• ezra

Tack för uppmuntran som jag behövde idag! Roligt att höra att det faktiskt kan gå bra för oss som man inte vet vad det är för "fel" på. Jag avslutade min nionde graviditet igår, hoppet börjar rinna ut men nu har jag fightats för att få börja med Trombyl och sedan övergå till Fragmin vid +, så jag hoppas att detta kommer funka, känns som sista utvägen nu. Noterar även Lennart Blomquist namn, tack för det :)

Lycka till med förlossningen nu, om du inte har den avklarad förstås  :) och åter tack för en fin solskenshistoria!

• mörlin

Tack! Har idag efter 3 kurer pergotime, utebliven äl och ett missfall bokat tid för zonterapi.. Hoppas så innerligt att det ska funka även för mig när i cykeln gjorde du dina behandlingar? Stort grattis till familjelyckan!

Svar på tråden Läs detta alla ni som kämpar därute!