Läs detta alla ni som kämpar därute!
Vill bara skriva lite för att ge lite hopp till er som kämpar med upprepade missfall! För fem år sedan var jag aktiv här på FL, men har nu inte varit inne på flera år nästan. Jag surfade då och läste allt om upprepade mf och blev glad om man då och då stötte på en solskenshistoria! Därför vill jag uppmana er till att så länge ni båda är säkra på att ett biologiskt barn är det ni vill ha i nuläget så fortsätt kämpa! Ibland kanske man kommer till den punkten då det finns andra vägar att gå för att bli förälder, själv funderade jag mycket till varje pris man orkade försöka.....
Jag har gått igenom fem mf i veckorna 6-8 innan jag fick mitt första barn 2007. Ingen direkt orsak hittades, det jag tror hjälpte mig den gången var sjukskrivning (jag var oerhört stressad och mådde dåligt), E-vitamin och zonterapi. Hade även beh med pergo pga låga äl-värden.
Efter vårt första barn ville vi försöka igen, det tog två år och ett mf i v. 8 innan vi blev gravida igen. Hade då ätit pergo en månad men vet ej om det hjälpte? Gick på zonterapi även före denna graviditet.
Nu är jag i v. 35, längtar efter vårt andra barn som kommer att födas framåt midsommar! Vår flicka Adina fyra år längtar efter att bli storasyster! Jag är så lycklig och tacksam, känns bra att man aldrig gav upp även om det har slitit på själen. Men man blir starkare och orkar mer än man tror! Lycka till alla ni som kämpar därute, många kramar IGC.