nan HA eller semper lemolac eller...?
Hoppas ni orkar läsa fast det blev lite långt....
Min kille e snart 6 veckor & har sedan v 3-4 varit gasig fått kämpa med att få ut avföringen & missnöjd av o till vid matning & fiser ofta mycket då han äter & de ggr han bajsar e alltid i samband med elelr strax efter matning. Det liksom "kör" rätt ofta i magen när han äter (men så kan det kanske låta utan att det gör ont?!). Vi kör med MAMs ultivent flaskor.
Avföringen e inte hård men tror tarmaktiviteten är ojämn. Fram till v 3-4 bajsade han 5-7 ggr/dygn nu e det 1-2 ggr/dygn. Han äter med 2 - 3 timmars mellanrum (förutom på natten då han sover bra för det mesta & vaknar bara för att äta 2 ggr.)
Han e ibland lite svårmatad om han varit vaken ett tag - bäst & lugnast äter han om det tajmas med att han just sovit. Om han måste pausa i måltiden, typ om han sätter i halsen elelr så, e det svårt att få honom att äta mer. Han hugger efter flaskan & suger & äter ngr tag & vill uppenbart ha mer men börjar sen börjar sedan gny & släpper taget... Ibland har jag fått för mig att han får ont av att suga?! Ngn som upplevt det av mam dinapparna?
Han går upp bra i vikt & verkar ej vara allergisk men däremot känslig.
Han e nöjd & glad mellan varven med men just runt matning & mrlln typ 6-8 på kvällen e han gnällig & pipig ibland även ibalnd andra tider.
Storebror var lite lika dan & blev aldrig riktigt 100 förrän vi kunde börja slussa över till mild välling & gröt (vilket vi på läkarens rek gjorde redan ca månad 3 - 4). Det var som hans mage behövde mer fibrer att jobba med för att funka optimalt. Ångrar att jag aldrig vågade testa annna ersättning än vanlig nan med honom. Jag e nu i valet & kvalet nan HA elelr lemolac. Vad har ni för erfarenhet? Ngn med baby med liknande besvär siom blivit hjälpt?