Vårdnadsbidrag
Var kan man se vilka kommuner som har infört vårdnadsbidraget?
Var kan man se vilka kommuner som har infört vårdnadsbidraget?
Tror att du får gå in på varje enskild kommuns hemsida för att kolla. Det beror ju huvudsakligen på vilken politisk styrning kommunen har för tillfället.
Tack Frösöblomster.
Den kommun som jag ev. ska flytta till är Lilla edets kommun. Har varit inne där och letat som en tok med det enda jag hittar är vårnadsbidrag för sjuka barn inget annat
Kommunen är borgerlighet om jag inte minns fel.
Vi hade tänkt att farfar ska ta hand om våran lille nu när han ska gå i pension, det hade varit väldigt bra med ett vårdnadsbidrag. Vill inte sätta lillen på dagis förrän 3 i alla fall. Ska kolla vidare,
Kikade på kommunens politiska styre och där har socialdemokraterna tillsammans med vänsterpartiet och miljöpartiet majoritet om jag inte räknade fel så det är nog inte helt säkert att de har vårdnadsbidrag. Såg att Lilla Edet planerade att införa vårdnadsbidrag 2009, men det kan ju hända att den politiska majoriteten förändrades vid förra årets val och det plockades bort. Kunde inte heller hitta någon information om vårdnadsbidrag på kommunens hemsida. Enklast är nog att bara ringa ansvarig för barnomsorgsfrågot och fråga .