• ThePointOfItAll

Fy faaaan för vissa människor!!!

I fredag mördades en ung kille på plattan efter att ha försökt stoppa ett bråk som hans kompis var inblandad i, även han skadades svårt.
    I går läste jag på flashback, en tråd där det spekulerades om vem brottsofret och gärningsmannen var. Majoriteten av skribenterna visade upp riktigt vidriga åsikter.
    Det var på plattan, alltså måste det handla om pundare/drogsäljare eller invandrare(ja för på t-centralen är det bara invandrare) -bra att de tar kål på varann. Det var inte svenskar eftersom de bar kniv, svenskar bär inte kniv(?) -det ligger inte i vår natur. Det var invandrare som mördat oskyldiga svenskar... bla bla bla... Det var kl 2 på natten, alltså måste de haft något fuffens för sig (ja för på fredagskvällarna sitter alla med rent mjöl i påsen hemma och kollar på TV)...

När det kom fram att offret hade utländskt namn var det rätt åt honom, han var ju på plattan och fick således skylla sig själv. En blatte mindre. Han var somalier-en bidragsparasit mindre att försörja. Han var från en söderförort -arbetslös socparasit. En neger mindre...Han kan inte ha varit oskyldig -han var ju blatte!
    Bara en massa skit. lögner och förutfattade meningar.

Jag har sett exempel på dessa vidrigheter även här på FL, men att håna och förtala en mördad mäniska och en situation man inte vet någonting om, det är att gå för långt!

Jag bor i samma område som den här killen, en ung kille med fast arbete sen flera år tillbaka. De flesta visste vem han var eftersom man handlade av honom flera gånger i veckan i lokala matbutiken.  En mycket trevlig kille som knappast skulle göra en fluga förnär. Han råkade bara befinna sig på fel plats vid fel tillfälle och föll offer helt i onödan.
    Mina tankar går till hans familj, jag känner verkligen med dem

Är man mindre värd som människa om man bor i en söderförort, långt ut på linjen? Är en pundare/säljare mindre värd? En med utländskt namn? En somalier?
    Hur jävla lågbegåvad är man om man allvarligt tror att alla som inte är etniskt svenska är kriminella parasiter som inte förtjänar att vila i frid?

Fan vad ledsen jag blir

• Svar på tråden Fy faaaan för vissa människor!!!
  • VirrigaVerna

Jag förstår dig och ibland tappar man tron på mänskligheten.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Tokern

Jag vill tro på mänsklighetens inneboende godhet, men när man hör vissa åsikter är det svårt. Vi för fan alla människor och hyn är bara skin deep. Är vi verkligen så korkade att vi inte kan se djupare än så?

Stackars kille, stackars hans familj.

• thomas55

Om du nu tycker om somaliska pundare så tycker jag du skall bjuda hem några på middag ikväll
    så kommer du att förstå varför vi andra har fördommar om dom

• Alven
    thomas55 skrev 2011-09-05 18:24:00 följande:
    Om du nu tycker om somaliska pundare så tycker jag du skall bjuda hem några på middag ikväll
    så kommer du att förstå varför vi andra har fördommar om dom
    Förvånad

Är alla från Somalia pundare, eller vad menar du. Ts skrev ju att hon visste vem han var och att han inte höll på med sådant. Förklara dig.
  • thomas55
    ThePointOfItAll skrev 2011-05-16 11:50:44 följande:
    Är en pundare/säljare mindre värd? En med utländskt namn? En somalier?

TS anser att vi inte skall ha fördomar mot pundare och somalier.

Det är väl bara att bjuda hem några somaliska pundare så att du förstår varför vi andra har fördommar
  • Alven
    thomas55 skrev 2011-09-05 18:31:36 följande:
    TS anser att vi inte skall ha fördomar mot pundare och somalier.

Det är väl bara att bjuda hem några somaliska pundare så att du förstår varför vi andra har fördommar
    Nu är det skillnad på somalier och somaliska pundare, likväl som det är skillnad på svenskar och svenska pundare.
    Sedan är det såhär att även om man är pundare så kan man ha ett gott hjärta och inte hitta på dumheter. Tror det finns ett stort mörkertal av pundare där ute som sköter sitt och de flesta aldrig märker av.
     Sedan en fråga till:  - Hur många somaliska pundare har du bjudit hem, du som verkar veta?
  • thomas55
    Alven skrev 2011-09-05 20:52:54 följande:
    Nu är det skillnad på somalier och somaliska pundare, likväl som det är skillnad på svenskar och svenska pundare.
    Hur många somaliska pundare har du bjudit hem, du som verkar veta?
    Nu var det TS som uttryckte sin sympati för somalier och pundare på samma rad

Jag är fördomsfull och har hittills bara haft en pundare i mitt hus, och efter det har jag faktis ännu mer fördommar. Jag tror att mina fördomar beror på accumulerade erfarenheter
Svar på tråden Fy faaaan för vissa människor!!!