• nettan 70

Tonåringar och alkohol

Jag har en dotter på 14år vars bäsat kompis ( oxå 14år ) ringde efter sin mamma från en fest i fredags för att hon var jätte full och hade spytt ner hela sig.
    Jätte bra att hon ringde efter hjälp,
    Min dotter var hemma just den kvällen men berättade i dag att hennes komips varit jätte full.
    Är det verkligen vanligt att så unga tjejer dricker alkohol??

• Svar på tråden Tonåringar och alkohol
  • Emejli

Det tror jag, tyvärr. Hade själv min första fylla på vårterminen i årskurs åtta. Då var jag 14 år.

• Majsan70

Jättevanligt tyvärr. Min dotter berättar om sina klasskamrater o andra jämngamla o hur de beter sig. Tur har jag att min dotter inte är intresserad av sånt o dessutom har bästisar som är muslimer o som då inte går på såna fester o som inte dricker.

• morochmer

JA, det är vanligt. farligt att missa det som tonårsförälder.

• FrökenL

ja det är mycket vanligare än vad man tror .. barn i ännu yngre åldrar både röker och snusar ochtar även nätdroger som är väldigt lätt att komma över..

i den lilla satden jag bor i (mindre än 30 tusen invånare) finns det flickor på högstadiet som säljer sig själva för att ha råd med sprit och knark.. det är så frukstansvärt .. man hittar förpackningar från Spice i lekparken i ett bostadsområde i höstas!! 

Håll hårt i era unga och prata mycet, bli inte arga utan ge dom hjälp! =) 

• nettan 70

Vi pratar massor och anledningen till att hon inte var med på den festen var att hon visste att det skulle förekomma alkohol,
    Tjejerna har varit på olika fester som komunen ordnat förrut men aldrig på en "privat fest" tidigare.

Svar på tråden Tonåringar och alkohol