• Alvia

kan man få utslag på ältester utan att det släpper äl?

jag använde äl tester denna cykeln och fick svagt utslag några dagar, jag missade att testa en dag så det kan ha blivit starkare där men kanske inte. om jag hade äl den dagen då borde jag ha haft BIM den 7maj men jag har varken fått mens lr linjer på tester. 

jag undrar om det kan bli så att jag fick utslag på äl tester på grund af äggblåsor utan att det släpptes ägg?

min läkare skulle varken köra vul lr blodprover för att kolla äl. om jag inte fick äl skulle jag ta dubbel dos av pergotime och om jag fick inte min mens heller då skulle jag ta primolut igen... nu väntar jag bara och vet knapt vad jag ska göra, hämsk denna väntan.

ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • Svar på tråden kan man få utslag på ältester utan att det släpper äl?
  • Some

Ett fullt utslag på äl-test betyder bara att man har stegring inte att ägget faktiskt släpper. Enda sättet att verkligen fastställa att äl har skett är genom blodprov.

happy until proven otherwise
  • Alvia
    Some skrev 2011-05-11 23:37:03 följande:
    Ett fullt utslag på äl-test betyder bara att man har stegring inte att ägget faktiskt släpper. Enda sättet att verkligen fastställa att äl har skett är genom blodprov.
    det var synd, man har tagit det så att man kunde lita helt på ältesterna så är det inte ens säkert. =/
  • Some

Nej de marknadsförs ofta som det enda man behöver och så är det tyvärr inte så.
    Men om din läkare inte är villig att följa upp din behandling kanske du ska byta?

happy until proven otherwise
  • Alvia
    Some skrev 2011-05-12 10:03:21 följande:
    Nej de marknadsförs ofta som det enda man behöver och så är det tyvärr inte så.
    Men om din läkare inte är villig att följa upp din behandling kanske du ska byta?
    ja jag får nog höra av mig til henne tror jag.
  • jennyHI

svaga streck på testet är ju faktiskt inte positivt heller... var det svaga eller starka streck du hade när du testa? Och tempar du så kan du ju även se då om ägget släppt, man behöver inte ta blodprov för att kolla sånt.

Svar på tråden kan man få utslag på ältester utan att det släpper äl?