när fick ni åka hem
vad krävdes av era barn för att ni skulle få åka hem
i vilken vecka var erat barn. hur mycket ammades/sondasde nappflaskmatades era barn
vad krävdes av era barn för att ni skulle få åka hem
i vilken vecka var erat barn. hur mycket ammades/sondasde nappflaskmatades era barn
min tjej föddes i vecka 24+1 och vi kom hem först på permis när hon var 40 veckor sen blev vi utskrivna när hon var nästan 1 månad i fg tid.maten var/är ett stort problem men hon åt då ca 40-60ml flaska då och nu 120-140ml flaska det krävdes att hon skulle äta och gå upp en vissa gram varje dag.bellis vägde 2515g när vi kom hem:O) nu över 4kg:)
Hon föddes i v 32 och vi åkte hem i v 34. Hon sondades mestdales då, ammades lite. Hon skulle gå upp stabilt, tror det var ca 30 g per dag. Vi vägde nästan varje dag i början. Men sen efter massa krångel med amning blev hon inlagd nån dag till när hon var i v 37 för att få ordning på matning. Gick över till flaska och åkte hem med henne och sen dess har hon ökat superbra i vikt. Är snart 5 månader nu.
Första barnet föddes i vecka 36+3 och var tillväxthämmat. Han skrevs ut och fick åka hem från neonatal efter åtta dygn. Kravet var att han skulle kunna hålla värmen själv och gå upp i vikt på fri amning.
Andra barnet föddes i vecka 35+3 och var också tillväxthämmat. Han var inskriven på neonatal i en månad (skrevs ut på BF+1). Efter 16 dygn fick han komma hem med hemsjukvård. Då kunde han hålla värmen själv. Utskriven blev han när sonden togs bort. I samband med det lade jag ner amningen och gick över till att ge ersättning i flaska.
Vi fick gå hem med hemsjukvård när viktuppgången var OK, de kunde äta ett mål/dygn själv o var stabil i andningen. Dottern (född 33+5) var 35+5 när vi kom hem och sonen var 34+4 (född v 29+0).
Jag ammade.
Kraven för att få åka hem var att barnet skulle hålla värmen, vara stabil i andningen och kommit igång att äta iaf lite utöver sondmatningen.
Vi fick åka hem i v 35.
första barnet kom v 34+6. hon var 36+2 när vi åkte hem. skulle fått åka hem dagen innan men stannade kvar en dag extra pga att jag skulle ta bort klämmorna efter snittet. jag ammade henne helt och hon gick upp i vikt.
andra barnet kom v 31+1. hon var också 36+2 när vi fick åka hem. två dagar innan drog hon ut sonden själv och har ammats sen dess. vi såg att hon orkade äta hela mål så vi satte inte tillbaka sonden. sen skulle hon gå upp i vikt innan vi fick åka hem, vilket hon gjorde också. helammar henne.
Min dotter kom i v33+0. Vi fick åka hem i v 35+0. Då ammade hon fritt. Hon mådde dock bra från födseln och var stabil hela tiden så läkarna var jättenöjda med henne hela tiden och tyckte att hon var snabb. Första prognosen var att vi skulle vara inlagda minst fyra veckor.