• Tida77

ni som inte ammar - era bröst...?

Ett dygn efter dotterns födelse fick jag några tabletter för att stoppa mjölken från att rinna till. Brösten var precis som vanligt efter det i en vecka. Sjunde dagen började brösten ömma och läcka och det känns som om de blir "värre", är idag på dag nio. De är stora och ömma och läcker. Hur har det varit för er andra som inte ammat? Hur länge läckte brösten och gjorde ont? Tips för att få det att gå över?

• Svar på tråden ni som inte ammar - era bröst...?
  • ArtISkin

Mina var precis som vanligt hela tiden. Inget rinnande och inget ömmade. Låter som att det inte fungerat med tabletten. Tycker du borde kolla upp det. Om mjölken runnit till ändå kan du ju ha fått mjölkstockning.

• Tida77

Hm, ok. Trodde det skulle vara så... kanske ska ringa min bm och fråga då. Tack för svar.

• ArtISkin
    Tida77 skrev 2011-05-11 11:00:04 följande:
    Hm, ok. Trodde det skulle vara så... kanske ska ringa min bm och fråga då. Tack för svar.
    Ja gör det. Jag har inte ammat några av mina barn och det har aldrig varit så som du beskriver det. Tabletterna är ju till för att mjölken aldrig ska rinna till. Vilket det verkar ha gjort på dig ändå. Du kanske inte fick tillräckligt hög dos. Hoppas det ordnar sig.
Svar på tråden ni som inte ammar - era bröst...?