• miyouuss

MILF

Jag har aldrig förstått mig på Ordet MILF. om någon kallar dig milf, hur skulle du reagera? jag vet ju vad ordet betyder, men det kan ha olika innebörd. jag får ofta höra "hej milfen" eller liknande och jag ser det som stötande, eller jag vet inte riktigt hur jag ska se det? betyder det att man är en fräsch morsa eller att man är en morsa någon vill sätta på? jag kan inte riktiktigt placera ordet i mitt ordföråd. 
    sen tycker jag inte att det är speciellt trevligt att kalla någon för det, eller säga "du ser inte ut att ha fått barn" måste det synas att man fått barn? spelar det någon roll hur man ser ut? jag är ung och jag tänker inte strunta i mitt utseende bara för att jag fått barn, men jag tycker inte att det behöver påpekas. det skulle räcka om någon bara sa, "vad fin du är idag"
    någon som håller med mig? eller är jag bara överkänslig? jag känner själv att min kropp inte är som innan och när folk påpekar mitt utseende på det sättet känns det ännu värre. man sjuker ihop istället för att skina upp, om någon förstår hur jag menar? om man går te.x går på fest, kommer in och hälsar på alla, man är på bra humör och glad, så kommer någon fram och säger: vad fin du är, du ser inte ut att ha fått barn, och så sunker man ihop som en påse skit och tänker på sin kropp helt plötsligt. som att dom trodde att jag skulle ha blivit ofräschare när jag fick barn? eller jag vet inte, det känns bara så jobbigt för mig.

det kanske står lite rörigt men jag behövde nog bara ventilera mig lite.  

• Svar på tråden MILF
  • Zirkon

Hej där, har nyligen fått barn, o har själv blivit kallad milf, vilket jag tar lite som en komplimang, ingen har dock sagt att de inte syns att jag fått barn, vilket jag skulle tycka bara va kul o höra :) jag tycker inte du ska bli ledsen när du får såna kommentarer, ta de som en komplimang :) kram

• Matiiiildaaa8

hej. tycker också att du borde ta det som en komplimang! :)

• miyouuss

Tack för era svar, verkar vara ensam om att tänka såhär. man blir ju lite glad och tar det som en komplimang, men jag blir mäst irriterad för att folk förväntar sig att man ska se ut på ett visst sätt bara för att man har fått barn. att dom ens måste komentera ens utseende relaterat till ens graviditet eller barn. jag tycker att man kan säga att någon är fin utan att nämna om att man har fått barn. 
    Nästa gång någon säger något sånt, ska jag klä av mig och fråga "vad tycker ni nu då" haha:P 

• Miia88

Beror på tonfallet tycker jag, oftast säger dom ju det som en komplimang :P

Lite som jag stört mig på är att om man går ut så frågar alla "vart har du ungen då" , senast drog jag till med att "han ligger på dansgolvet o surplar whiskey" .. då vart dom tysta ;)  

• supermum08

mina killkompisar kallar mig för milf. tycker det bara är en kul grej och tar det som en komplimang faktist :)

Ta åt dej, dom tycker ju att du är snygg förfan! :D

• victoriag

jag fattar inte heller varför folk säger " det syns inte att du har fått barn ". hur ser man uut när man fått barn då? blir man fet som en ko eller vad? haha.. min mamma är smal, men ingen säger så till henne? 

• Drutten70

helt klart en komplimang ; )
    vem vill inte ha en Vacker mamma och leka med  ; )

HoTT
  • EngladMathilda
    miyouuss skrev 2011-05-05 00:19:26 följande:
    Jag har aldrig förstått mig på Ordet MILF. om någon kallar dig milf, hur skulle du reagera? jag vet ju vad ordet betyder, men det kan ha olika innebörd. jag får ofta höra "hej milfen" eller liknande och jag ser det som stötande, eller jag vet inte riktigt hur jag ska se det? betyder det att man är en fräsch morsa eller att man är en morsa någon vill sätta på? jag kan inte riktiktigt placera ordet i mitt ordföråd. 
    sen tycker jag inte att det är speciellt trevligt att kalla någon för det, eller säga "du ser inte ut att ha fått barn" måste det synas att man fått barn? spelar det någon roll hur man ser ut? jag är ung och jag tänker inte strunta i mitt utseende bara för att jag fått barn, men jag tycker inte att det behöver påpekas. det skulle räcka om någon bara sa, "vad fin du är idag"
    någon som håller med mig? eller är jag bara överkänslig? jag känner själv att min kropp inte är som innan och när folk påpekar mitt utseende på det sättet känns det ännu värre. man sjuker ihop istället för att skina upp, om någon förstår hur jag menar? om man går te.x går på fest, kommer in och hälsar på alla, man är på bra humör och glad, så kommer någon fram och säger: vad fin du är, du ser inte ut att ha fått barn, och så sunker man ihop som en påse skit och tänker på sin kropp helt plötsligt. som att dom trodde att jag skulle ha blivit ofräschare när jag fick barn? eller jag vet inte, det känns bara så jobbigt för mig.

det kanske står lite rörigt men jag behövde nog bara ventilera mig lite.  
    Förstår vad du menar. Har också blivit kallad för det fler ggr och har dessa gånger inte riktigt vetat hur jag ska reagera. Men engång var min man med och han blev inte direkt glad. Så jag ser det mest som något negativt. Även om de som säger det nog inte menar något illa.
Svar på tråden MILF