• thinkerbella

    hur kommer man över ett missfall

    efter ar av langtan och hormon behandlingar sa blev jag antlıgen gravid. varat mırakel som vı langtat efter sa lange. allt var sa perfekt kanndes som att antligen sa var det varan tur.
    gravid ı 9 veckan sa fıck jag sma bruna blödnıngar men valdıgt lıte. men försökte ıntala mıg att det nog ınte var sa farlıgt nar man last att det kan vara vanlıgt med blödnıngar ı tidig graviditet. men orolıg som man ar sa gjorde vı ett ultraljus dar det vısades att fostret levde men att den var valdıgt lıten och sag ınte frıskt ut med valdıgt svaga hjartljud. var som att golvet försvann alltıng bara snurrade förstog nog ınte rıktıgt vad lakaren saç 2 dagar senare gjorde vı ett tıll ultraljud dar det vısade sıg att fostretts hjarta slutat sla. gjorde en skrapning ıdag.
    kanner migsa otrolıgt tom ınnombords.. alla drömmar gıck ı kras pa en sekund..
    nan fler med mıssfall? och hur kom nı över erat missfall? och hur snabbt efterat kan man försöka ıgen???
    kanner mig valdıgt tom och förvırrad.. nan fler ı samma sıtuatıon?

  • Svar på tråden hur kommer man över ett missfall
  • sara den fina

    Man känner sig tom, arg och lessen om vart annat ett tag framöver och tillåt dig själv att göra det för snabbare kommer du ur din sinnestämning. Jag och min man har fått otroligt många missfall och på nåt sätt kommer man i sinom tid att släppa och gå vidare mot nya drömmar, men det kommer ligga kvar och man kommer tänka och känna lite extra vid den beräknade förlossningsdatumet. Jag beklagar verkligen och hoppas att ni kan finna en tröst tillsammans. Via vår blogg finns mejladress om du vill diskutera mer privat, vi har hjälpt många genom åren.


  • Marrin

    Hej, förstår helt hur du känner, jag och min man har försökt i många år att bli gravida.. men inte lyckats.. och så i juni 2010 så plussade vi för första gången och vi var super lyckliga. tyvärr så slutade det i missfall sent i v11.. och världen kändes som den rasade samman.. .. jag vägrade försöka igen innan jag började må bättre och mådde mycke dåligt över det som hänt.. det tog mig 6 månader innan vi försökte och blev vi på första försöket gravida igen. och då märkte jag att man är nog aldrig redo att försöka igen, man är nojjig mår dåligt och ser symtomer överallt... Har varit på ett Vul i v 9+3 och fick veta att vi väntar tvillingar.. såå nu är man dubbelt orolig... är i v 12+3 nu och jag kan inte tänka mig att jag kommer sluta nojja innan dom ligger levande på min mage... Man måste nog bara försöka att det det possitiva i allt, även om det är bland det svåraste man någonsin upplever...

    -har en kompis uppleft samma som mig och dom försökte redan efter en mens. så känn efter hur det känns just för er. 
     
    Lycka till!

Svar på tråden hur kommer man över ett missfall