showa58taro skrev 2011-05-02 12:59:04 följande:
Har börjat att bara leta efter alla 2 for 1 och 50% off märken i Morrisons, Tesco, Asda, Iceland, Aldi och Sainsburys beroende på vad jag letar efter. Bor i York, så det är ganska litet, lätt att hitta till alla affärer. Känns konstigt att vara så fastbunden vid specialerbjudanden, men det är bra för ekonomin.
Jag handlar mest på Tesco men jag har börjat dubbelkolla vissa av deras "erbjudanden" eftersom de ibland inte alls är billigare. Tex brukar de ha erbjudanden på olika kött eller kycklingprodukter på kortändan av kylgångarna. Köp två för X pund kan det stå. Men går man in i själva gången så hittar man att det finns produkter som är på ordinarie pris som är billigare per kg! Och på vissa erbjudanden sparar man typ 1p fast man får intrycket man gjort världens kap (och sen kanske man bara behövde 1 eller inte tänkt köpa produkten alls).
Däremot borde ju BOGOF erbjudandena vara mer säkra. På senaste tiden har jag också sett några Buy 1 get 2 free - kanon.
Tycker också Sainsbury är mindre luriga i sina erbjudanden - de andra handlar jag så sällan i så jag vet inte hur de är.