• Lenora

Någon annan som handlar gratis på Tesco?

Jag måste erkänna att jag är helt beroende av den nya "double the difference" dealen på Tesco och går och handlar flera gånger i veckan. Jag får inte ens plats med mer grejer i skåpen men åker ändå ut och handlar bara för att det är gratis! 

• Svar på tråden Någon annan som handlar gratis på Tesco?
  • Lenora
    MamaPapa skrev 2011-04-28 19:56:45 följande:
    Är det den dealen då de jämför med Asda?
    Ja, fast det är över nu. Rynkar på näsan

Nu ger de bara skillnaden tillbaka så inga mer gratisgrejer, gratis mat eller gratis vin. Ja, ja...jag har i allafall runt tvåhundra pund att spendera i Tesco nu!
  • Ellaria

Bah, Tesco ligger jattelangt bort ju :( Har bara Morrisons nara.

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • showa58taro

Har börjat att bara leta efter alla 2 for 1 och 50% off märken i Morrisons, Tesco, Asda, Iceland, Aldi och Sainsburys beroende på vad jag letar efter. Bor i York, så det är ganska litet, lätt att hitta till alla affärer. Känns konstigt att vara så fastbunden vid specialerbjudanden, men det är bra för ekonomin.

• Lenora
    showa58taro skrev 2011-05-02 12:59:04 följande:
    Har börjat att bara leta efter alla 2 for 1 och 50% off märken i Morrisons, Tesco, Asda, Iceland, Aldi och Sainsburys beroende på vad jag letar efter. Bor i York, så det är ganska litet, lätt att hitta till alla affärer. Känns konstigt att vara så fastbunden vid specialerbjudanden, men det är bra för ekonomin.
    Har du kikat på hotukdeals.co.uk? Det tar ett tag att komma in i men jag har hittat många fantastiska deals genom den siten. 
  • Lenora
    Ellaria skrev 2011-04-30 11:48:57 följande:
    Bah, Tesco ligger jattelangt bort ju :( Har bara Morrisons nara.
    Det är synd att de slutade med det. Annars hade det varit värt ett par långtrippar för att köpa allt möjligt helt gratis, eller till och med få pengar för det. Hoppas att de kör det igen, eller att någon av de andra kedjorna gör det.
  • MamaPapa
    showa58taro skrev 2011-05-02 12:59:04 följande:
    Jag handlar mest på Tesco men jag har börjat dubbelkolla vissa av deras "erbjudanden" eftersom de ibland inte alls är billigare. Tex brukar de ha erbjudanden på olika kött eller kycklingprodukter på kortändan av kylgångarna. Köp två för X pund kan det stå. Men går man in i själva gången så hittar man att det finns produkter som är på ordinarie pris som är billigare per kg! Och på vissa erbjudanden sparar man typ 1p fast man får intrycket man gjort världens kap (och sen kanske man bara behövde 1 eller inte tänkt köpa produkten alls).

Däremot borde ju BOGOF erbjudandena vara mer säkra. På senaste tiden har jag också sett några Buy 1 get 2 free - kanon. 

Tycker också Sainsbury är mindre luriga i sina erbjudanden - de andra handlar jag så sällan i så jag vet inte hur de är.
  • YokohamaNr2

Jag har faktiskt mest handlat på ASDA den sista tiden, tycker Tesco har blivit dyrt jämförelsevis faktiskt, speciellt på vin

• Lenora
    YokohamaNr2 skrev 2011-05-06 16:38:05 följande:
    Jag har faktiskt mest handlat på ASDA den sista tiden, tycker Tesco har blivit dyrt jämförelsevis faktiskt, speciellt på vin
    Vi handlar på ASDA i vanliga fall också, av precis samma anledning. Glad

Men för några veckor sedan gav Tesco tillbaka "double the difference" på alla varor som var dyrare i Tesco än i ASDA. Så...om något var dubbelt så dyrt i Tesco fick man det gratis, var det ännu större skillnad betalade de en för att köpa det!

Tyvärr la de ner det nyligen, eller bra egentligen då jag kan njuta i solen istället för att åka till Tesco var eviga dag.
  • YokohamaNr2
    Lenora skrev 2011-05-06 22:18:10 följande:
    Vi handlar på ASDA i vanliga fall också, av precis samma anledning. Glad

Men för några veckor sedan gav Tesco tillbaka "double the difference" på alla varor som var dyrare i Tesco än i ASDA. Så...om något var dubbelt så dyrt i Tesco fick man det gratis, var det ännu större skillnad betalade de en för att köpa det!

Tyvärr la de ner det nyligen, eller bra egentligen då jag kan njuta i solen istället för att åka till Tesco var eviga dag.
    Fasiken att jag missade det
  • Lenora
    YokohamaNr2 skrev 2011-05-09 11:39:51 följande:
    Fasiken att jag missade det
    Det var härligt, det fanns till och med en lista på en websida som uppdaterades varje dag med vilka produkter som var gratis eller som man fick betalt för att köpa.  
  • YokohamaNr2
    Lenora skrev 2011-05-11 01:22:03 följande:
    Det var härligt, det fanns till och med en lista på en websida som uppdaterades varje dag med vilka produkter som var gratis eller som man fick betalt för att köpa.  
    Hmmm nu blir jag irriterad, de bombarderar ju mig med email och post och så har jag ändå lyckats missa det !!! måste börja hålla mer koll....
Svar på tråden Någon annan som handlar gratis på Tesco?