Göra saker ensam med bonus?
Hejsan!
Jag bor ihop med min sambo sedan 2 år tillbaka. Han har en son på 7 år. Vi har det jättebra ihop alla tre och pojken tyr sig mycket till mig. Vill ofta hålla hand, berätta saker som han gjort osv.. och frågar efter mig om jag inte är hemma när han kommer till sin pappa. Detta blir jag väldigt glad över. Min sambo har honom varannan helg och lite sporadiskt på veckodagarna ibland. Han kör till träningar eller bara umgås.
Jag jag inga egna barn men uppskattar tiden med hans son, dock gör vi aldrig något bara han och jag och det är inget som förväntas av min sambo men undermedvetet känns det som att det vore nästa "steg" i relationen. Jag pushar mig själv till att hela tiden utveckla vår relation att vara social och omhändertagande i hans närvaro men samtidigt känner jag att jag gör mig till en del. Eftersom jag inte har egna barn och inte ser mig själv som en "kramig" sprudlande, översocial person när det gäller barn e det lite svårt att öppna mig helt till hans son även om jag vill. Än värre umgås ensam med honom...
Vad tycker ni, borde man umgås ensam med sin partners barn då och då, även om han/hon bara kommer varannan helg?