ciccir skrev 2011-07-26 16:45:47 följande:
Åh, tack! :) Det är verkligen jättespännande såhär på sluttampen :)
Imse Vimse är de jag fastnat mest för! :) Finns dom på babylandet alltså? Har knappt varit där... och 5 för 300 låter ju helt ok. Men då är det inte deras allt-i-ett blöjor gissar jag?
Så du har bara 3 blöjor som du växlar mellan?? Det låter ju bättre, på olika hemsidor osv står det att man ska ha typ 24(!!!) stycken. 10-15 kg... hur gamla är barn som väger 15 kg ungefär? (Har ingen koll på något av detta med barn som du märker... hehe)
När du tvättar för hand när det bara är kissblöjor... kör du i handfatet då? Med typ flytande tvättmedel?
Och när det är bajs tar du ur engångsinlägget, sköljer (var?) och lägger i blöt - i en typ hink med vatten då? Hur länge kan det stå så utan att det blir ofräscht?
Känns som om jag kommer behöva fler än 3 blöjor dock... kanske 10-15...
Mycket frågor här, hoppas det är ok :)
Ja Imse Vimse är toppen inte så billigt men detta köpte vi då det var ''rea'' typ och då var det 2008 vi köpte dom till min andra barn.
Vikten är olika han var 6 månader när han vägde 11,00g och 77,1cm och han var stor när han föddes så det är olika.
Min tredje är nu 7½mån vid 7 månader vägde han 10 g och är ca nu 77 cm om inte längre.
Min första var som min tredje ca om inte lite mindre
Min tredje ja han har ''bajs rutiner'' känns det som så när han ska bajsa har jag vanlig blöja men ibland kan han bara bajsa i tygblöjan men då tar jag bort tygpappret som ligger i blöjan och det lilla bajset som kan ha kommit utanför tvättar jag bara bort och pappret får man slänga i toalettet då det är som papper nästan.
Du tar bara bort bajset med toapapper hushållspapper spolar ner och tvättar antingen i tvättstugan om du har det hemma eller i köket och sköljer bort om det finns kvar i handfatet
Vi har ingen hink så jag tar allt och tvättar när jag har tid upp.
Jag byter väl ca nu vid 7 månader 4 blöjor på natten 1 bara då han inte bajsar på natten.
Men som (nyfödd) är det mer blöjor men du kan skaffa tygisar + vanliga blöjor så är det lättare för dig då dom bajsar hejvilt + kissar mer.
Jag annvänder tvättmedel och sköljmedel perfymfrit + perfym då han är större nu.
Mina andra 2 har inte blöja längre då dottern är 6 år och sonen är snart 3 år i aug