• mee79

Ska exet ha kontakt med HANS barn när det är slut?

Måste bara höra va ni, alla kloka mammor och pappor, tycker om detta.
    Min pojkvän som jag varit tillsammans med i 3 månader har ett par tvillingpojkar på 10 år, samt en 7 åring och en 6-åring..,tvillingarna bor hos honom på heltid, medan dom 2 yngre bor hos mamman.

Han och jag träffades ganska kort tid efter det tog slut med hans ex. Dom var tillsammans 1 år och 9 månader och under den tiden bodde hon tillsammans med pojkarna i ca 8 månader.
    Nu har hon och hennes syster börjat skicka brev till pojkarna till mammans adress samt ringa till dom när dom är hos sin mamma,och vill ha kontakt med dom?!
    Och mamman accepterar detta.

Jag tycker bara att om det är slut så får man väl acceptera det, och även att barnen inte längre är en del av ens liv. eller har jag fel? nu är jag inte ett känslokallt monster, det hade varit sin sak om hon bott med pojkarna i flera år, men det rör dig om några månader... och systern som skickat brev och säger sig sakna dom så mycket har träffat dom ca. 5 ggr i hela deras liv.

va tycker ni om detta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska exet ha kontakt med HANS barn när det är slut?
  • WiJu

Som flera andra skriver så låt barnen bestämma. Jag kan förstå om pappan tycker det är onödigt eftersom han avslutat med henne och hon inte varit med så länge. Kanske rinner det ut i sanden om tjejen träffar någon ny. Jag vet att mina två bonusar vill fortsätta träffa mig om det skulle ta slut mellan mig och deras pappa. Har dom själva sagt. Nu har vi iofs varit tillsammans i 4 år och väntar deras andra syskon om bara ett par veckor. Men som schweiz prata med barnen igen och låt dom avgöra. Är dom inte så noga med det så tror jag det blir väldigt få tillfallen innan det slutar helt.

• Lotusblomma

Tycker inte att det är fel om både exet o barnen vill ha kontakt. Finns ju inget som säger att det är fel, i mina ögon/öron iaf...
    Exet kanske är gediget intresserad av sina exbonusbarn o det är väl jättebra om man tänker efter, barnen har fler vuxna att lita på o kunna luta sig mot om det blir jobbigt.
    Se det positivt ist för negativt o acceptera läget så blir det säkert lugnast o bäst för alla.

• puss

ja, det är väl jättebra? vad är felet exakt?

I will mustardize you
  • amalie79

Om både exet och barnen vill ha kontakt så ser jag inget fel i det. En tioåring är gammal nog att själv tala om vad de tycker i frågan, vill de det så tycker jag du får acceptera det.

• RainMan1x7x

Ag är kanske dum men jag fattar inte något. Kan någon snäll skriva lite tydligare eller översätta till engelska så jag fattar? tack.

• Ruggugglan

10åringar brukar vara rätt tydliga med vad de vill, ni kanske skulle fråga dom istället?

• Thaleya

det är väl vad barnen vill som gäller i denna situation tycker jag.

Min låtsaspappa som min mamma varit tillsammans i några år med när jag var runt tio års åldern. De gjorde slut och han skaffade en ny tjej.

Därefter flyttade han och hörde alödrig mer av sig. Jag kan berätta att det gjorde så jävla ont i hjärtat, jag brydde mig inte när pappa och mamma skillde sig, men när mamma och han gjorde slut så försvann han bara ur vårat liv. Jag är 22 år idag och jag har ännu inte kommit över det och kommer inte att kunna förlåta honom.

Han har hört av sig två gånger till mig nu senaste året, då han ringt när han varit lite smådragen, grinat och bett om ursäkt. Sagt att han knappt kan sova om natten för att han har så dåligt samvete. Att han älskar oss så himla mycket och att han inte ville lämna oss, men hans nya tjej skulel bli satt i en konstig situation om vi fortsatte träffas trodde han.

Jag sa att jag tyckte det var väldigt konstigt, vad som hände mellan han och mamma hade inget med oss att göra, och det har mamma dessutom alltid tyckt med. Han får leva med sitt dåliga samvete, för jag kan helt ärligt inte ens förmå mig att säga att jag förlåter honom ännu. jag är inte redo.

• Hannah76

Varför skulle de inte ha kontakt?

Du har hur som helst inget med det att göra - det är inte dina barn.

• With a devilish smile

Vad är problemet ?!

• Emmi27

Om barnen tycker om det så är det väl bara bra, kanske var dom väldigt fästa vid exet och kan ju vara uppslitande när en person i ens närhet bara rycks bort så finns väl inget problem alls. Man kan fästa sig vid ett barn fast att man inte träffats så många gånger heller. Jag har bara träffat min sambos brorsdotter 2 ggr och vi bondade direkt och känner mig väldigt fäst vid henne på nåt konstigt vis fast att vi bara setts 2 gånger och hon är bara 3 år.

• silhuett

Har man varit tillsammans en längre tid tycker jag det är helt okej. Den vuxna kanske har en egen relation med barnen, och den relationen behöver ju inte ta slut för att relationen med barnens förälder gör det.

Mina barn är väldigt fästa både vid min och mitt ex's sambo, och jag tror säkert de skulle bli ledsna om de plöstligt inte fick ha kontakt med en person de bott ihop med i ett år nu.

• Irme

Ju fler vuxna som älskar barnen, desto bättre. 

• enny signatur

Som många skriver, det är en relation man har med barnet, inte med den andre föräldern.

Svar på tråden Ska exet ha kontakt med HANS barn när det är slut?