• Hettie

Vad är skillnaden ?

Jag undrar vad skillnaden på MAM first bottle och MAM anti colic bottle är. Anti colic kan man enkelt sterilisera i micron, kan man göra samma sak med first bottle ? (altså utan ångsterilisator)

Någon som vet ?

• Svar på tråden Vad är skillnaden ?
  • Blå damcykel

Jag har inte den blekaste aning om vad du pratar om för flaskor. Våra är köpta på gekås i ullared. 22 kr styck?
    Vi har aldrig haft problem med mat eller att dottern suger i sig luft eller vad problemen nu är med flaskor som kostar under 200 kr.
    Dom första 3(?) månaderna kokade vi dom ca 1 gång i veckan. Sen har vi bara diskat med yes.
    Vad är så bra med specialflaskor med flashiga namn?

• Hettie

Jag vet inte om de klassas som specialflaskor. Anledningen till att jag använde namnen som MAM har döpt dem till, var för att om någon hade svar på min fråga så visste de vilka flaskor jag syftar på. De MAM-flaskor jag har är köpta på ICA MAXI (kostade inte i närheten av 200 och jag gillar dem för att sonen trilskas mindre när han får äta från en flaska med lite bredare dinapp. Det vore så mycket smidigare om jag kunde sterilisera flaskorna i micron istället för att koka. Men jag vet ju inte om det funkar med den jag har. Därav min fråga.

• yes79

Det är väl samma flaska, bara olika namn!

• yes79
    Hittade ett svar från MAM i en annan tråd.

Hej Allihop!
    Jovisst är det förvirrande!
    Det är exakt samma flaska - det är faktiskt ingen skillnad alls på produkterna.
    I samband med att MAM bytte till de nya förpackningarna ändrades namnet på Ultivent. Internationellt heter flaskan Anti-Colic men i Skandinavien heter den First Bottle.
    Hoppas att jag rett ut er förvirring.
    Mvh
    Gunilla, Barnsjuksköterska på Bambino Mam AB
  • Hettie
    yes79 skrev 2011-04-19 16:22:58 följande:
    Hittade ett svar från MAM i en annan tråd.

Hej Allihop!
    Jovisst är det förvirrande!
    Det är exakt samma flaska - det är faktiskt ingen skillnad alls på produkterna.
    I samband med att MAM bytte till de nya förpackningarna ändrades namnet på Ultivent. Internationellt heter flaskan Anti-Colic men i Skandinavien heter den First Bottle.
    Hoppas att jag rett ut er förvirring.
    Mvh
    Gunilla, Barnsjuksköterska på Bambino Mam AB
    Tack för svaret. Då kan jag ju alltså sterilisera mina flaskor i micron. Awesome :)
Svar på tråden Vad är skillnaden ?