Någon som arbetar/arbetat som säljare i Rahmqvist AB
En god vän har sökt jobb som säljare där och jag tänkte kolla lite här om det är någon som har information om hur det är på företaget så jag kan ge henne lite "inside info"
Tack på förhand
En god vän har sökt jobb som säljare där och jag tänkte kolla lite här om det är någon som har information om hur det är på företaget så jag kan ge henne lite "inside info"
Tack på förhand
En jag känner gjorde de.. Uniq off lr nå sånt.. Hur man nu stavar det.. Tungt jobb hade han iaf. Det slutade med att han vart utan lön eftersom hans distrikt var en ren och skär omöjlighet.. allmänt känt på företaget men det var aldrig något dom informerade honom om.
Har bara hört skit om företaget i flera år. Produkterna är svindyra.
Hade nyligen en f.d. kollega som började där och han skulle tjäna 100 000 kr i månaden!? Jag försökte varna honom utan resultat.
Han var inte kvar särskilt länge och tjänade knappt några pengar.
Det låter ju inte så bra... Enligt min vän så hade de sagt att det var ett tufft jobb,men hon gillar ju sådant, men jag ska be henne vara försiktig. Det finns väl flera olika bolag inom rahmqvuist om jag inte har helt fel, vet inte vilket hon sökte till, men har någon mer information så är det välkommet.
Det jag talar om handlar om att sälja kontorsmaterial.
Ajdå, då handlar det nog om samma företag. Visserligen är min vän riktigt tuff och har talets gåva, men det är ju inte till stor hjälp om prylarna inte går att sälja.
Kontorsmaterial för min vän också som föll offer för det hela..
Det funkar säkert för en del. Men i min väns fall så var det ett område som inte gick att sälja på men det var aldrig något dom sa. Så han stod där utan pengar eftersom lön inte finns om man inte säljer. Min vän är ändå försäljare och driver idag eget inom färsäljning, så området var verkligen omöjligt som han fick.
Så där stod han med firmabil och en massa räkningar i slutändan. Han fick betala för allt med lånade pengar. Så ja.. Det är nog bäst att vara försiktig!
Ok, sent svar, men i alla fall:
Jag tycker att ni är orättvisa. Har fått fel bild av Rahmqvist....Det är absolut ett tufft jobb. Mycket eget ansvar och det går upp och ner hela tiden, men man får träffa folk hela dagarna, hjälpa människor och se många platser. Omväxlande och frihet under ansvar. Men det passar inte alla. Men produkterna är av hög kvalitet och därför kostar de mer än "billiga saker". Men om tex en sax håller i 20 år på en förskola och kostar 50% mer än saxen som håller 1 år. Är det inte värt då? Kan man inte tänka långsiktigt och på miljö och konsumtion också?
Yes, det finns 9 bolag. Helt skilda saker. Man ska sälja något man brinner för och något man står helt för.
Jag älskar att jobba för Rahmqvist. Ingen dag är den andra lik. Man får kramar nu och då, men dagligen stora TACK av supernöjda kunder. Det gör att allt slit är värt.
En lön på 100000.... Ööö, va? Du kan absolut tjäna bra om du jobbar ordentligt. Men har du bara disciplin och tar ansvar klarar du jobbet och tjänar ok. Sen är det såklart roligare om du gör bra och därmed tjänar mer. Men det är det ju med alla säljjobb!
Vill man ha denna "typ" av jobb är Rahmqvist lätt bästa valet! Seriöst företag i ryggen som man kan vara stolt över. Hoppas hon tog chansen!
Hej,
Jag undrar vad menar du med att man kan tjäna bra.Vad är bra?
mvh Jonas
Javisst som att exempelvis en sax inte hinner att försvinna innan den har slutat att fungera.. bara BS från hjärntvättade arbetstagare.
Ajdå, då handlar det nog om samma företag. Visserligen är min vän riktigt tuff och har talets gåva, men det är ju inte till stor hjälp om prylarna inte går att sälja.