• Baby Doll

När började era barn gå?

Mina tvillingkillar föddes 10 veckor för tidigt, och undrar lite när era barn, födda för tidigt lärde sig att gå?

www.mybabydolls.blogg.se

TRE (!) 1-åringar och en 2 åring!
  • Svar på tråden När började era barn gå?
  • Katarina76

Dottern var drygt 8 veckor tidig. Hon lärde sig gå med stöd vid ett års ålder och gå utan stöd vid 18 månader.

• mina12

Vår dotter föddes 16v för tidigt. Hon gick när hon var drygt 22mån/18mån korr. Hon hade nog klarat det lite tidigare, men hon vägrade släppa sin gåvagn... till slut gömde vi den och några dagar senare gick hon

O.T: när hon väl börjat gå, så kom talet väldigt fort också.

• Lomalufi

Vår kille är född i v 31+2 och nu är han 7 mån korr. Han kan inte sitta i typ IKEAs barnstol och hålla upp huvudet utan det ramlar åt sidan hela tiden. Vi försöker ligga på mage så mycket vi kan, men han tröttnar väldigt fort.
    När ska jag börja oroa mig? BVC började prata om att han kanske behöver en sjukgymnast. Ngn som har gått hos sjukgymnast med sitt barn?

• MySweetBaby

Min son är född i vecka 32.
    Han är nu ett år (korrigerat 10 månader) och han har börjat gå lite smått.
    Mest med gåvagnen, men släpper ibland och går några steg.
    Han började krypa när han var korrigerat 6 månader.

• Ebba 27 juli

Min tjej är född v 35 dock tillväxthämmad. Är nio månader nu och kan sitta korta stunder utan stöd. Hon gillar inte att ligga på mage, vänder sig själv så fort man lägger henne på mage men sitter bra i sin ikea stol. Vi går till en sjukgymnast som ska se att hon utvecklas som hon ska. Vet inte hur mycket nytta det igentligen gör... Hon är fortfarande väldigt liten men man ser att hon utvecklas iallafall. Kommer nog dock dröja innan hon går.

• Proletariatet

Dottern född i v.24+1 gick vid 22 månaders ålder.
    Sonen född i v.35+1 gick vid 17 månaders ålder.

(Inte så stor skillnad om man korrigerar dotterns ålder, men inte sonens, alltså. Vi är ganska sena i min släkt.)

• hotten

15 v förtidig och extremt tillväxt hämmad. vände sig själv i sängen runt  6 mån okorr, när hon väl började att gå så gick det fort och hon gick utan stöd några dagar innan 18 mån okorr.

• Adni

Vår tjej föddes 24+0 och började gå dagen innan hon blev 2 år korrigerat.

• Marjor

Vår pojke föddes i v. 31 och gick ca en vecka före 18-månadersdagen

• Trudel

Vår kille föddes v.31+3 och kunde gå när han var 14 månader (12 månader korrigerat). Nu är han 17 månader och springer hellre än går :)

• eilien

Vår tjej föddes i v 32 och hon gick vid 13 mån (11 mån korr)

• Millies

Vår kille, född i v 28, släppte min hand och gick själv vid 16 mån okorrigerat.

• yodi

isabella föddes i v 32+ hon började ta enstaka steg utan stöd när hon var ca 11 månader, nu vid 15 månader så går hon mer än vad hon kryper

Svar på tråden När började era barn gå?