• MrsB2011

Mormor Tjuvröker!! Vad skulle ni gjort?

Lite underlig frågeställning detta, men i vilket fall som helst:

Mormor har tjuvrökt några år nu vad vi vet, kanske längre,
    men vi i närmsta familjen vet självklart om det, fast mormor vet inte att vi vet.

Saken är den att jag tycker så synd om mormor som måste hitta på underliga ursäkter för att springa och tjuvröka. Värst för henne är det ju på långresor och restauranger och liknande.
    Hon måste tycka detta är jobbigt i längden.

Borde vi berätta för henne att vi vet så hon kan fortsätta öppet istället? (ja, hon gör ju som hon vill, om hon nu vill röka),
    eller ska vi hålla tyst om det så hon kan fortsätta smyga? Hon kanske blir ledsen och generad när hon får veta att vi vet. Vill ju inte att hon ska bli det såklart!
    Men vill ändå inte att hon ska fortsätta smyga runt och hitta på ursäkter som börjar bli jobbigt för henne i längden..

Vad skulle ni gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mormor Tjuvröker!! Vad skulle ni gjort?
  • SilverLadyG

Det bättre om hon smyger eftersom då röker hon inte så mycket Skrattande Tror att hon är inte beredd att dela rökningen med er och vill hålla det hemligt. Hennes lilla hemlighet, hennes spännings moment osv Skrattande Låt henne att bestämma om hon vill berätta eller inte.

• MrsB2011

Men det är också svårt att säga det på ett bra sätt..

• MrsB2011
    GreteP skrev 2011-04-09 19:19:36 följande:
    Det bättre om hon smyger eftersom då röker hon inte så mycket Skrattande Tror att hon är inte beredd att dela rökningen med er och vill hålla det hemligt. Hennes lilla hemlighet, hennes spännings moment osv Skrattande Låt henne att bestämma om hon vill berätta eller inte.
    haha detär ju en poäng!
    minns själv när man gjorde det som ung, det som egentligen var roligt var att smyga.
    Sen kunde det ju kvitta!
  • Tecken

Säg det bara. Nästa gång hon ska smyga ut, säg då: "Mormor, är det inte dags att vi är ärliga mot varandra nu? Jag vet att du smygröker".

• Hannah76

Har hon tjuvrökt i alla år?

Hahaha. Låter rätt gulligt =)

Jag skulle nog låta henne fortsätta men skulle säkert inte kunna hålla mig...  Skulle iaf komma med någon lite pik.. Eller prata väldigt mycket om rökning.

• MrsB2011

Ja, egentligen kanske jag ska överlåta mamma att säga det när vi är lite samlade? :)

Ja, egentligen är det rätt gulligt! Kommer att tänka på att hon säkert gjort det sen vi var mindre,
    jag trodde stenhårt på de hon sa om att hon hade fel på blåsan så hon var tvungen att kissa varje kvart.
    Ända tils min lillebror sa det till mig för bara ett par år sen att jag måste vara dum i huvudet om jag inte känt dofter av rök precis när hon kommer från badrummet, eller sett cigaretterna än.

Jag är nog lite korkad. Men godtrogen ;)

• vivianne

Jag tror att jag hållit tyst. Hon vill ju uppenbarligen ha rökningen "för sig själv", känns rätt att respektera det. Men det beror nog lite på hur uppenbart det är, blir det bara löjligt komiskt är det ju lika bra att "outa" henne (i brist på bättre ord)

• krompa

Jag har inte berättat att farmor smygrökt de senaste åren. Nu har hon "kommit ut" vilket betyder att hon röker mer...

Jag funderade på att säga att jag visste redan för något åt sedan, men kom fram till hon då mest troligt skulle röka när jag var i närheten och därmed röka mer.

• CeeJay

Jag hade berättat, eftersom du säger att det verkar som att det gör hennes liv knepigt med alla undanflykter osv. Det är ju faktiskt en vuxen kvinna vi pratar om!

• Sockeplast

Jag hade berättat och låtit mormor röka öppet

• Modgun

Självklart hade jag berättat. Jag tror inte på att man ska strunta i att berätta enbart för att då röker de mindre. löjligt.

• 3barnsmor

Jag sa till svärfar att alla redan förstår att han röker när springer en massa ärenden hela tiden han röker öppet när han är här nu, slipper han ju kolla bilen hela tiden

• Stårscha

Håll tyst. Det är mycket roligare att tjuvröka.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • Butterscotch

Hon vill tydligen inte att ni ska veta att hon röker, alltså tycker jag att ni inte ska säga något. Hon skäms väl förmodligen. Låt henne smygröka.

• Tummelisa
    GreteP skrev 2011-04-09 19:19:36 följande:
    Var också inne på detta jag med, hon VILL säkert smygröka. Lite spänning i vardagen liksom.
    Plus att det kanske gör att hon inte röker lika mycket = ett plus.
  • Jane Roe

Haha, oj. Fråga henne om hon ska med ut på en cigg ? ;)
    Sen kan hon få kila iväg själv om hon vill... 

¤- Kärlek är Perser -¤
Svar på tråden Mormor Tjuvröker!! Vad skulle ni gjort?