vimsan0809 skrev 2011-04-11 21:40:23 följande:
Jo jag startade en tråd där med, fick lite svar där med, inte från andra mammor men ändå:). Är helt grön på att starta trådar o visste inte vart som var bäst...
Min son är 3 år, han gjorde sin premiär i avramling häromdagen. Tyvärr tycker han det är hemskt kul med att trava men har inte balans mer än några meter, men så lärde han sig hur man smackar jättehögt o ponnyn snodde runt i grimskaftet o pojken flög av. Så nu var han lite försiktig dagen efter när vi skulle trava, men det kan i hans fall vara ganska bra?!
Skönt med ponny som är van vid oerfarna barn på ryggen! Vår ponny är gudasnäll men inte den mest erfarna, vi har haft svårt att hitta ryttare som kan hjälpa till att utbilda på lite längre sikt, ponnyn är bara 87cm.
stackarn! Jag är alltid lite skraj att min ska bli avskräckt men jag låter honom kolla på youtube när folk ramlar av( normalt, haha??) för att han ska få se att det kan hända och hittills tror jag att han fattar
Min son smackar också, fast de ponnyerna han rider är så sega så dom bryr sig inte, det är bra :) Men din son satt upp igen iaf? Han ville inte sluta??