• hemligt gravid

Ersättning och bo på hotell???

Hej, har någon kanske lite tips och idéer eller egen erfarenhet!?

Hur gör man om man ger ersättning och ska bo på hotell några nätter!? I vanliga fall så kokar vi vatten och ställer färdigt i flaskor i kylen. När det ska ätas så micrar vi en flaska med vatten och blandar i pulvret. Men hur ska jag få tag i kokat vatten på hotell!? Kan man be dem koka vatten i köket åt en och förvara i termos (som jag i så fall måste ta med)? Det måste ju göras minst två gånger per dag i så fall. Hur får jag flaskorna rengjorda!?
    Ett alternativ är väl att köpa färdigblandade tetror men då måste jag fortfarande få tag i en micro och jag har fortfarande problemet med att få flaskorna rengjorda...? Dessutom finns inte sonens ersättning på färdigblandad tetra...

Vi kan väl knappast vara de första som ska bo ett par nätter på hotell, så give me! Hur har ni löst det!? :)

• Svar på tråden Ersättning och bo på hotell???
  • Hannah76

Måste ni koka vattnet då?
    Det brukar j finnas vattenkokare på hotellrum.

• hemligt gravid

Smart! Det tänkte jag inte på.. Får ta stora resväskan då... ;)
    Men kvar står ju problemet med att få flaskorna ordentligt rena? Känns inte så fräscht att diska dem i handfatet i badrummet... :/

• Nesss
    hemligt gravid skrev 2011-04-02 17:51:13 följande:
    Men kvar står ju problemet med att få flaskorna ordentligt rena? Känns inte så fräscht att diska dem i handfatet i badrummet... :/
    Diska dem så gott det går. Använder du Mam's flaskor så är det ju superenkelt eftersom de går att ta isär. Ta annars med en flaskborste om ändå stora väskan ska med :P
  • hemligt gravid

Jag kanske är överkänslig för renlighet kring lillens mat... :)
    Nåja, andra har väl gjort det förr så det borde väl gå för oss också. :)
    Tack för tipsen.

• Nesss
    hemligt gravid skrev 2011-04-02 17:57:44 följande:
    Jag kanske är överkänslig för renlighet kring lillens mat... :)
    Nåja, andra har väl gjort det förr så det borde väl gå för oss också. :)
    Tack för tipsen.
    Jadå, de kommer säkert gå jättebra. Nöden är uppfinnarens moder, så någon lösning kring diskningen kommer ni säkert komma på :P
    Lycka till!
  • Schira

Vi var på teneriffa när dottern var 5 månader. Vi bad om att få en micro på rummet och så körde vi bara med flaskvatten, gick hur bra som helst:)

• sarsparis

Vatten i en termos.finns det ingen vattenkokare be att få en. Sen brukar man få diska flaskor om man frågar i receptionen, annars kan ni ta med lite diskmedel och diska på toaletten har man redan en vattenkokare är det ju bara att värma upp vatten innan man diskar. vi har alltid diskat våra flaskor för hand hemma så det är klart att det funkar på en hotell toalett.  Man är aldrig den första som kommer med små barn på hotell så de är vana med både det ena och det andra.

• sarsparis

Kom på en sak, om ni fyller en termos med kokhett vatten kan man sedan bara späda ut det med kallt vatten så räcker vattnet i termosen längre. det brukar ju alltid finnas ett liten kylskåp där man kan förvara vatten.

• Mälaröbo
    hemligt gravid skrev 2011-04-02 17:51:13 följande:
    Det är samma vatten i badrummet som i köket Ta med en liten burk med diskmedel så är det ju samma sak!
  • hemligt gravid

Vattnet som sådant oroar mig egentligen inte, men det är bara känslan av att diska i badrumshandfatet... :)
    Men vatenkokare borde vi ju kunna be om och kylskåp brukar det ju som ni säger finnas. Det ska nog gå bra det här.  :)

Svar på tråden Ersättning och bo på hotell???