Jag har PCO, har alltid haft oregelbunden mens, en gång i halvåret-året om jag inte åt p-piller. Fick sonen efter dos Pergotime. Nu efter förlossningen (14 mån sedan) så vart jag helt plötsligt gravid igen - helt oplanerat, omedicinerat! Första ägglossningen, hade inte ens fått mensen tillbaka... eller vad man nu skall kalla den. Den graviditeten slutade dock i missfall nu i februari (kan berott på influensan jag hade då :-/ ) . Iom att jag alltid varit så oregelbunden så tyckte jag och läkaren höll med om att det är lika bra att köra Pergotime igen (vi hade ju vant oss vid tanken på en till). Skulle vänta 6 v efter missfallet innan jag började med blödningsstimulerande piller, för att sedan ta Pergotime. Till min förvåning fick jag mens IGEN 4 v efter att jag behandlat missfallet.
Så nu har jag precis ätit Pergotime igen (de tyckte det var lika bra jag knaprade pillrena så jag ändå visste att jag fick ägglossning), fått konstaterat en äggblåsa så får vi se vad som händer sen.
Kan de inte ta sånt blodprov som visar om du haft ägglossning, eller att de gör ett VUL för att se att det verkligen är en stor äggblåsa på gång?