• Vilaa

När ska jag börja med progestron?

Fick progestron som man ska stoppa in i slidan till nästa försök, har för mig att jag skulle börja äta det vid ett positivt gravtest, precis som trombylen, men blev osäker. 
    När började ni andra? 

(Doktorn är ledig ett tag framöver och den jag ringde till visste inte, står bara "fram tills vecka bla bla på receptet men inte när jag ska börja.)

• Svar på tråden När ska jag börja med progestron?
  • tjej 38

jag själv börja med det efter min mens
    tar tre om dagen progestron..

• Vilaa

Okej, min var bara två gånger om dagen och jag har verkligen för mig att jag skulle börja vid pluss först, nån mer? Måste nog försöka få tag i nån läkare, så jag inte missar, min mens har precis varit =(

• Cia o krabaten

Är lite olika beroende på varför du ska ta prog.

Jag fick det pga upprepade mf och började vid +, gör man IVF så brukar man tydligen börja vid återförandet av embryot (ellervad det nu heter ) för att då producerar man ju inget eget glukroppshormon på det sättet. 

• HopeSoon

Tror inte du ska börja efter mens för progesteron kan skjuta fram ägglossningen...

Jag började dagen efter ÄL och ska fortsätta till vecka 12.. 

• LS 1976

Verkar vara väldigt olika när man ska börja och sagt anledningen till varför man ska ta dem. Själv tog jag dem i samband med IVF behandlilng. Då började jag 2 dagar efter ÄP och sedan fram till grav test. Har hört om andra som fått andra ordinationer.

• Vilaa
    Cia o krabaten: Jag ska ta dom för haft upprepade missfall, så kanske är vid pluss då som du. Och har för mig att det var så, men blev osäker när jag läste runt.

Som andra skriver, verkar vara olika.
Svar på tråden När ska jag börja med progestron?