Bästa flaskan för matning av nyfödda
Ngn som har ett bra tips på bästa flaksan för matning vid nyfödda.
Ngn som har ett bra tips på bästa flaksan för matning vid nyfödda.
Dr brown är jättebra =)
Hade vi vetat hur bra hade vi börjat med de mycket tidigare än vad vi gjorde. Sonen var ungefär 5 veckor när han började med den, innan hade vi Mam men de gillade jag inte lika mycket.
Först nu har vi slutat med dr brown & sonen är snart 1 år.
Vi använder Medela´s flaska till vår lilla....den använde de även på bb,och den fungerar på ett sånt sätt att barnet får suga och arbeta på samma sätt som vid amning för att det ska rinna genom nappen...
Detta främjar sugförmågan eftersom barnet arbetar på samma sätt som det skulle ha gjort om det ammats!
Tycker denna har funkat jätte bra!!
Vi har MAM anti kolik, fungerar bra för oss.. Har en Dr brown hos min mamma, men har inte testat den ännu.. De säljer ut Dr Brown flaskor här i laholm för 60 kr om du bor i närheten :)
Vi kör på Esskas BPA fria flaskor med Nubys nappar till.. Dom gör att bebisen måste gapa på samma sätt som när den ammar å nappen måste den suga ut..
Vi hade MAM anti kolik flaskor men efter ett tag började dom läcka ersättningen.
Detta var med 2005 barnet sen kom nya flaskor samma märke till 2008 men samma sak hände
Nu med 2010 bebisen kör jag nöjt med Avent flaskorna dessa rekomenterar dom dom är lika bra som Dr Brown flaskor.
Dr Browns flaska helt klart bäst för nyfödd, slipper den en massa luft i magen och få ont. Har kört den på båda mina killar - suverän! jobbig att diska men värt det det.
Vi har haft MAM till våra barn och jag tycker de fungerar fint.
Dr Browns har vi haft till båda barnen, helt klart bäst! Provade MAM till lilltjejen men det blev, som andra skrivit, för snabbt flöde och dessutom - efter ett tag började flaskorna läcka längst ner trots att vi var noggranna med att allt skulle sitta rätt, dra åt ordentligt mm. Tänkte ge MAM en chans då dr Brown-flaskorna är dyra, lite meckiga att göra rent och bara finns på typ Babyproffsen. Men de är helt klart bäst så det är värt allt "besvär"!!
Medela Calma skulle jag säga.
Jag hade Dr Brown, och den tyckte vi var super bra!
Vi använder MAM-flaskor till sonen och de har fungerat alldeles utmärkt. Tycker de är jättebra!!
Lycka till! =)
vi använder mam efter som min dotter fick väldigt ont i magen av esska flaskan.. dom är även bra då man inte behöver använda någon tratt till pulvret :)
Dr Browns helt klart!
Mam ultivent fungerar bra för vår lilla tjej. Använder även mams nappar i Aventflaskorna då de passar till dem också. Väldigt smidigt då Aventflaskorna är superenkla att diska samt att det går att se måtten i mörkret så man slipper tända lampan på natten när man ska mäta upp pulvret. På Mamflaskorna måste vi tända lampan för att se och det gör ju bara att bebisen tror att det är morgon (när den fått dygnsrytm dvs) och vill vara vaken. Så dessa använder vi mest dagtid och är supernöjda. Tycker att nappen sitter bra i munnen och det blir vakum precis som vid amning, detta har jag saknat med exempelvis esskas flaskor, dessa fattade vår tjej aldrig hur de funkade och all ersättning rann utanför.
Dr Brown! Tveklöst, tveklöst!
Mams anti kolik var ett skämt för vår del, funkade inte alls. Blev en helt ny bebis när vi bytte till dr brown så den rekommenderar jag till alla som frågar
Dr brown's!!!!