Mums02 skrev 2011-03-23 16:59:33 följande:
Haha ja jösses vilka horribla historier folk sitter inne med gällande katter. Behåll dina katter med gott samvete! Jag skulle aldrig i livet sälja mina om jag blev med bebis igen. Är man nu överdrivet nojjig över att katter lägger sig över ansiktet på bebisen går det utmärkt att installera en enkel nätdörr in till sovrummet så att katten inte kan ta sig in dit när bebisen sover.
Nu verkar du inte ens ha övervägt att sälja dina katter och inte heller överdrivet nojjig. Det va mer riktat till de som överväger att sälja eller avliva sina djur bara för att man får barn. För visst ser man ofta katter på blocket tex som är till salu pga att ägaren nyss fått barn. Sorligt och ack så okunnigt ;(
Djur är en välsignelse i barns liv. Är själv uppvuxen bland hundar, katter, hästar, höns och diverse annat och jag är så himla glad över allt de har gett mig. Det är fint att kunna ge det till min son också nu när vi har innekatter sedan några år tillbaka :)
Nä mina katter är en del av min familj, skulle aldrig tänka tanken att göra mig av med dem, tror som sagt katterna föredrar att ligga hög med varandra mot att vara i närheten av två små skrikiga individer som dessutom kan råka på att sparka till dem.
Både katterna och hunden får väl helt enkelt finna sig i att vi snart är flera, ska sätta upp DAPdiffusors inne men det är mest för att minska stressnivån hos den av katterna som är mest stresskänslig och stänga till sovrummet så att katterna inte är där när bebisarna sover men annars planerar jag att leva i mitt lilla kollektiv bestående av katterna, hunden, maken o ungarna :)