Jenny Hä skrev 2011-03-20 11:42:51 följande:
Har ni minsta hålet på nappen i flaskan ? kan det gå för fort o att han suger i sig en massa luft? Testa att ge sempers magdroppar o minifom?
Vi har Avent-flaskor och dom har ju olika antal pyttesmå hål istället för olika stora hål. Vi har 1an. Så för fort tror jag inte att det går. Han fick flaska med bröstmjölk tidigare och det funkade bra. Möjligtvis funderar jag på om det är dags att byta till 2an eftersom ersättning är lite tjockare och det kanske går för långsamt istället.
Kan dom få i sig för mycket luft pga det med eller är det bara att dom tröttnar på att suga innan dom är mätta?
Och skulle det bara vara luft det handlar om så borde han väl inte kräkas så mycket? Eller?
Droppar tror jag inte ett dyft på när det gäller det här. Eftersom han var bra innan och blev sån här i samband med start av ersättning. Även om det kanske skulle hjälpa så vill jag inte bara behandla symptomen utan jag vill ta bort det som orsakar problemet.
Är det så att han inte tål nutran vill jag ju byta ut den mot nåt annat, eller kanske tom börja amma igen.
Men om en del reagerar så här för att det är nytt så borde det ju bara vara att vänta ut det ett tag...