• Linmin

Hur gamla var era barn när ni slutade med bakåtvänd stol?

Undra här hur gamla era barn var när ni slutade med bakåtvänd stol, och började med bältesstol?
    Vill inte ha svar hur länge dom ska åka bakåtvänt osv... Utan helt enkelt hur gamla era barn var när ni bytte? 

• Svar på tråden Hur gamla var era barn när ni slutade med bakåtvänd stol?
  • Cecci78
    Linmin skrev 2011-03-18 12:06:37 följande:
    Det får  blir en britax two way till sommaren, då vår kille är för stor för sin andra stol. Men än är den stolen han har lagom, når inte ens upp med huvudt till kanten riktigt än...
    Vad bra, det är en sådan vi har o min pojk är 122 cm o har plats kvar i den. Ursäkta om detta är OT men en 3-åring som växt ur den stolen tror jag faktiskt inte finns, då ska det vara om barnet väger över 25 kilo i så fall.
  • cicci85

Bytte stol när sonen var 5 år. Även han satt i en britax Twoway, den enda han fick plats i när han var så stor

Linmin skrev 2011-03-18 12:06:37 följande:
    Det får  blir en britax two way till sommaren, då vår kille är för stor för sin andra stol. Men än är den stolen han har lagom, når inte ens upp med huvudt till kanten riktigt än...
    Låter som ett bra val
  • Toddes mamma

Sonen sitter fortfarande bakåtvänd och kommer göra det så länge som lillasyster kan ha sitt babyskydd, hon ärver nämligen sonens stol.

Han är snart 4.

• thecarseatlady

Fick första barnet för 10år sen och hon vändes vid 3år för att jag inte visste bättre. Trodde det var ok för henne att sitta framåtvänd då.

Med andra barnet visste jag bättre och skulle därför handla en större bakåtvänd stol åt honom när han var 3år. TYVÄRR råkade jag då ut för okunniga försäljare som lovade dyrt och heligt att det inte finns några större stolar. Köpte då motvilligt en bältesstol åt honom. Tack och lov så krockade vi aldrig....

Jag har hoppats att yngsta sonen kan sitta bakåtvänd till 5,5-6års ålder, men som han växer nu ser det inte lovande ut... Han är bara 4år och 2mån men har lång överkropp och är 113cm lång. Han har nu ungefär 5cm kvar innan den största bakåtvända stolen är urvuxen, så nu är det bara att hålla tummarna för att han växer lite saktare den närmaste framtiden...

• FrkJenny

Vet inte ännu, han blev fem i januari och har fortfarande gott om plats i sin twoway. 

• Finesse

Inte än.. hon är 3 och det kommer inte bli före hon är 5 iaf..

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Kodia

Sonen var drygt 4, och dottern knappt 6.

De var väldigt olika stora för sin ålder, så båda fick sitta bakåtvända tills de var 115-120 cm.

• 3tjejer

De två äldsta har vi flyttat från bakåtvänd Britax Two way när de var 4 år. Minstingen är 2,5 och sitter såklart bakåtvänd.

• LabLover

Two-Way är en bra stol. Mellantjejen ska få sitta i den nu när 3:an kommer. Lätt att klättra i och ur själv också,

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Jennifer 060828

Hon började sitta framåtvänd för ca 1månad sen, då var hon 4 år och 4 månader. 

Svar på tråden Hur gamla var era barn när ni slutade med bakåtvänd stol?