• nivea bbb

Har du blivit gravid 3-4-5 dagar innan ÄL ?

Hejsan!
    Jag är nyfiken o vill gärna höra om någon blivit gravid 3-4 eller 5 dagar innan ÄL..?..
    (Om du testat med ÄL-test, hur många dagar innan testets positiva utslag på ÄL hade du sex...?..)
    Kan man bli gravid 4-5 dagar innan ägglossningen..?.
    Dela gärna med dig -och skriv gärna vad du fick för kön (om du vill)...

Mvh ninni Solig som drömmer om en bebis !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-04 18:22
    Uppdatering... .

Jag o karln hade sex 7-6-5 dagar innan ÄL, o jag blev gravid -så visst går det! Dock förlorade vi vår bebis i magen ... så nu från november är det dags för att försöka igen.

Häng gärna på här med berättelser!
  • Svar på tråden Har du blivit gravid 3-4-5 dagar innan ÄL ?
  • LeiaBus2010
    nivea bbb skrev 2011-11-07 18:59:27 följande:
    Alltså om du jobbar o sen pluggar så får du ju räkna bort tiden för studier o ha din f.penning från de du jobbade...
    ahaa, men jag går ju privatutbildning...? Funkar det på samma sätt då? Har inget csn bidrag....
  • nivea bbb
    LeiaBus2010 skrev 2011-11-07 19:27:42 följande:
    ahaa, men jag går ju privatutbildning...? Funkar det på samma sätt då? Har inget csn bidrag....
    Jaha,,hmm de vågar jag nog inte svara på.. tror de ska va en kurs me CSN kankse..?.. ring f.kassan o hör !Skrattande
  • LeiaBus2010
    nivea bbb skrev 2011-11-07 19:44:00 följande:
    Jaha,,hmm de vågar jag nog inte svara på.. tror de ska va en kurs me CSN kankse..?.. ring f.kassan o hör !Skrattande
    Jag får göra det , men jag tror inte det ser ljust ut :P

Gjorde ett ältest nu nyss igen... SKITSTARKT, nästan starkare än testlinjen, hihi.

Du som e lite bättre än mig på detta med äl osv, vet du hur fort stegringen minskar efter ägget släppt ungefär?? Börjar de sjunka direkt? Tänkte nämligen testa imorgon igen för o se om det fortfarande är fullt, isf "måste" vi ju sexa igen :P

Jag vet ju att det tar 12-24 h tills ägget släpper efter starkt positivt, och jag har rikliga äl flytnigar till och från, vi kommer sexa ikväll för vi hat "tillsammans! " bestämt oss ordentligt nu genom prat om positiva och negativa fördelar med en 2a just nu (nästa år) Det känns som att min kropp även bara vill skrika ut att HEJ NU har du äl! :P haha, ja jag e knäpp ibland ;) 
  • LeiaBus2010

vi sexade igår och det var ljuvligt :P (över en vecka sedan sist ju, haha)

Dock har jag SÅ JÄKLA ONT IDAG, kan knappt sätta mig och resa på mig. :( Nästan så man tänker "dumma ÄL"
    Tog en teststicka imorse och det gav fortfarande fullt utslag... känns som knivar i magen idag, skitskumt, har aldrig haft såhär ont förut :(

Nu ska lillan till Dagis och jag ska till Salongen... får se hur de går med mitt aj aj :(

Ha en bra dag tjejer!

• nivea bbb
    LeiaBus2010 skrev 2011-11-07 20:06:20 följande:
    Jag får göra det , men jag tror inte det ser ljust ut :P

Gjorde ett ältest nu nyss igen... SKITSTARKT, nästan starkare än testlinjen, hihi.

Du som e lite bättre än mig på detta med äl osv, vet du hur fort stegringen minskar efter ägget släppt ungefär?? Börjar de sjunka direkt? Tänkte nämligen testa imorgon igen för o se om det fortfarande är fullt, isf "måste" vi ju sexa igen :P

Jag vet ju att det tar 12-24 h tills ägget släpper efter starkt positivt, och jag har rikliga äl flytnigar till och från, vi kommer sexa ikväll för vi hat "tillsammans! " bestämt oss ordentligt nu genom prat om positiva och negativa fördelar med en 2a just nu (nästa år) Det känns som att min kropp även bara vill skrika ut att HEJ NU har du äl! :P haha, ja jag e knäpp ibland ;) 
    Ja stegringen sjunger jättesnabbt direkt efter ägget har lossat... Hoppas de tar sig nu Solig..
  • nivea bbb
    LeiaBus2010 skrev 2011-11-08 09:41:36 följande:
    vi sexade igår och det var ljuvligt :P (över en vecka sedan sist ju, haha)
    Dock har jag SÅ JÄKLA ONT IDAG, kan knappt sätta mig och resa på mig. :( Nästan så man tänker "dumma ÄL"
    Tog en teststicka imorse och det gav fortfarande fullt utslag... känns som knivar i magen idag, skitskumt, har aldrig haft såhär ont förut :(
    Nu ska lillan till Dagis och jag ska till Salongen... får se hur de går med mitt aj aj :(
    Ha en bra dag tjejer!

Jag har bara haft ÄL värk 1 gång, o de va efter min operation sist då bebisen dött... vansinnig mens + ÄL efter den... jag skulle vilja känna för för mig så kommer ÄL som en chock varje gång, hade jag inte kollat me ÄL tester hade jag inte haft någon koll...dock har jag dokumenterat min ÄL + sekret i 2år... o jag har sånt ÄL sekret ca 2-3 dagar innan ÄL... då blir de liksom vattnigt...

Ledsen idag testade jag negativt.. Gråter.. men jag tror jag har BIM på söndag- måndag.. så de KAN ju gå.... åhh depp depp... men HOPPAS....
  • LeiaBus2010
    nivea bbb skrev 2011-11-08 09:55:57 följande:
    Jag har bara haft ÄL värk 1 gång, o de va efter min operation sist då bebisen dött... vansinnig mens + ÄL efter den... jag skulle vilja känna för för mig så kommer ÄL som en chock varje gång, hade jag inte kollat me ÄL tester hade jag inte haft någon koll...dock har jag dokumenterat min ÄL + sekret i 2år... o jag har sånt ÄL sekret ca 2-3 dagar innan ÄL... då blir de liksom vattnigt...

Ledsen idag testade jag negativt.. Gråter.. men jag tror jag har BIM på söndag- måndag.. så de KAN ju gå.... åhh depp depp... men HOPPAS....
    Jahaa, va konstigt, fast egentligen ska du vara glad att du slipper smärtorna... :/

Det kanske bara var för tidigt att testa! Det är ju LÅNGT kvar ;D

KRAM*
  • nivea bbb
    LeiaBus2010 skrev 2011-11-08 10:02:17 följande:
    Jahaa, va konstigt, fast egentligen ska du vara glad att du slipper smärtorna... :/

Det kanske bara var för tidigt att testa! Det är ju LÅNGT kvar ;D

KRAM*
    Ja..., jag hoppas de va att jag testade för tidigt., det är 11 dagar sen ÄL-utslag.. o de kanske tog 2 dar för ägget o bli befruktat de vet man ju inte.. Gud så man hoppas... suck.. Nästa ÄL är klarn borta på jobb 35mil hemifrån hela den veckan... så jag hoppas av allt jag har att de blir nå nu...
  • LeiaBus2010
    nivea bbb skrev 2011-11-08 10:09:29 följande:
    Ja..., jag hoppas de va att jag testade för tidigt., det är 11 dagar sen ÄL-utslag.. o de kanske tog 2 dar för ägget o bli befruktat de vet man ju inte.. Gud så man hoppas... suck.. Nästa ÄL är klarn borta på jobb 35mil hemifrån hela den veckan... så jag hoppas av allt jag har att de blir nå nu...
    KLART att det är din tur nu :)
    Tg ett nytt äl test nu när jag kom hem ikväll och det har sjunkit så nu hoppas vi att ngn liten rackare från igår hitta fram, för ikväll blir de inge sex.. :/  Sambon är jätteförkyld igen :P
    Då vi gärna vill ha en pojke så har jag läst att störst chans för det är att ha sex från på äl dagen och dagen efter. Men enligt mina tester så hade vi ju sex dagen innan äl :P Om man räknar på timmar blir det typ ett halvt dygn före äl... få se hur stora chanserna är haha 
  • nivea bbb
    LeiaBus2010 skrev 2011-11-08 20:23:24 följande:
    KLART att det är din tur nu :)
    Tg ett nytt äl test nu när jag kom hem ikväll och det har sjunkit så nu hoppas vi att ngn liten rackare från igår hitta fram, för ikväll blir de inge sex.. :/  Sambon är jätteförkyld igen :P
    Då vi gärna vill ha en pojke så har jag läst att störst chans för det är att ha sex från på äl dagen och dagen efter. Men enligt mina tester så hade vi ju sex dagen innan äl :P Om man räknar på timmar blir det typ ett halvt dygn före äl... få se hur stora chanserna är haha 
    Oså kan du se till o få orgasm + äta mkt basisk mat som har högt PM..det gynnar pojkspermier...+ missionären !
  • LeiaBus2010
    nivea bbb skrev 2011-11-09 10:43:05 följande:
    Oså kan du se till o få orgasm + äta mkt basisk mat som har högt PM..det gynnar pojkspermier...+ missionären !
    Vi kom samtidigt i Måndags ;) hihi, fick även till att igår, HANS initiativ! Men jag kom aldrig, hann inte, haha :P
    Så det betyder att vi hade sex precis före äl och dagen ägget släppte :) Borde väl ge lite mer chans till pojk? ;D 
  • Babymama86

"För att kunna bli befruktad, måste ett av dina ägg och en spermie från din partner mötas i äggledaren.
    Ägget är bara fertilt i 24 timmar efter ägglossningen, så mötet mellan spermie och ägg måste ske det första dygnet.
    Spermier kan däremot överleva upp till sju dagar.
    De kan leva i slidan, livmoderna eller äggledarna så länge.
    Detta innebär att du inte måste ha sex precis när du har ägglossning.
    Du har m a o ungefär sex fertila dagar varje månad.
    Dessa är fem dagar innan ägglossningen och den dag du har ägglossning.
    Om du har sex under dessa dagar, kommer det finnas levande spermier som kan träffa ditt ägg när det kommer in i äggledaren."

Hittade denna fakta Glad 

• nivea bbb
    Babymama86 skrev 2011-11-09 11:05:04 följande:
    "För att kunna bli befruktad, måste ett av dina ägg och en spermie från din partner mötas i äggledaren.
    Ägget är bara fertilt i 24 timmar efter ägglossningen, så mötet mellan spermie och ägg måste ske det första dygnet.
    Spermier kan däremot överleva upp till sju dagar.
    De kan leva i slidan, livmoderna eller äggledarna så länge.
    Detta innebär att du inte måste ha sex precis när du har ägglossning.
    Du har m a o ungefär sex fertila dagar varje månad.
    Dessa är fem dagar innan ägglossningen och den dag du har ägglossning.
    Om du har sex under dessa dagar, kommer det finnas levande spermier som kan träffa ditt ägg när det kommer in i äggledaren."

Hittade denna fakta Glad 
    Ja fast vill man ha en pojke så måste man tima in exakt innan ägget släpper så pojkarna hinner först..
    Man får ju utslag på ÄL testet ca 24 timmar innan ÄL, sen är de 12 timmar därifrån som det tar innan ägg + spermie ses...Solig
  • Gzzz

Hej blev gravid exakt 4 dygn innan pos ägglossn.test från cb.

Svar på tråden Har du blivit gravid 3-4-5 dagar innan ÄL ?