Flickan och kråkan skrev 2011-03-18 09:02:16 följande:
Jag har en sådan pojke

. Han är 3 år lite drygt idag. Han är sen med det mesta annat (t.ex. har han inte motoriken för att skriva med penna, men kan skriva med hjälp av datirn) och även om han skulle fortsätta att vara tidig på de bitarna så skulle det aldrig falla mig in att låta honom börja skolan tidigare......han är decemberbarn ändå och han är inte tidig på andra bitar

. Vet heller inte var intresset kommit ifrån. Vi har alltid läst mycket och så, men det har vi gjort med lillebror också som snart är 2 år.....han har noll intresse

. Intresset har svalnat något senaste månaderna. han gjorde inget annat när han var 2½

. Rymden blev plötsligt ett hett intresse och han har full koll på alla planeter i vårt solsystem och kan för den intresserad hur en nebulosa blir till en stjärna, så småningom en röd jätte som slutligen dör

. Jag upplever honom som lite "egen".....tidig med vissa saker, sen med annat

.
Det låter väldigt likt min son. Han är inte heller så tidig med Motoriken, men han skriver på dator.
Roligt att de får ett sånt där intresse, vi har väl också läst mycket för honom men adrig "jobbat" för att han skulle bli intresserad.
Trissönskan: Vi har också såna där magnetbokstäver, dom älskar han! De kan han plocka med hur länge som helst.