• Jose

Vill inte ta ersättning!?

Hej,
    min dotter vill inte ha ersättning. Flaskan är inte problemet.

Hur har ni gjort för att introducera ersättning?

Såååå oändligt tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Vill inte ta ersättning!?
  • Utdrivningsreflexen1

Amma så länge barnet vill och strunta i allt artificiellt som industrin vill tjäna ännu mer pengar på.... Lycka till :)

• Drop Dead Gorgeous
    Danitra skrev 2011-03-15 22:57:18 följande:
    Blanda med bröstmjölk om du kan
    Håller med!
  • Drop Dead Gorgeous
    Utdrivningsreflexen1 skrev 2011-03-15 23:06:24 följande:
    Amma så länge barnet vill och strunta i allt artificiellt som industrin vill tjäna ännu mer pengar på.... Lycka till :)
    Fast alla kan ju inte amma av olika anledningar, så lite konstigt svar på ts fråga!
  • Jose
    Danitra skrev 2011-03-15 22:57:18 följande:
    Blanda med bröstmjölk om du kan
    Tack! Testade det ikväll. pluttelite gick ner, men det är inte poppis. Men testar man lite lite varjekväll så kanske det löser sig tillslut.

Har ni haft ersättning ibland? Tog isåfall era barn det med en gång?
    Drop Dead Gorgeous skrev 2011-03-15 23:09:52 följande:
    Fast alla kan ju inte amma av olika anledningar, så lite konstigt svar på ts fråga!
    :)
  • Drop Dead Gorgeous
    Jose skrev 2011-03-15 23:18:44 följande:
    Tack! Testade det ikväll. pluttelite gick ner, men det är inte poppis. Men testar man lite lite varjekväll så kanske det löser sig tillslut.

Om du har bröstmjölk så kanske pröva att ta 75% bröstmjölk 25% ersättning och sukssesivt gå över till mer och mer ersättning.

Själv så fick jag barn mycket tidigare än beräknat så jag pumpade och sondade i flera månader. När min mjölk sinade så trappade vi ut på det sättet. Det gick bra men våran tjej har aldrig varit någon som gillar att dricka (något alls) och hon är över ett år nu,

Annars är det nog bara att förtsätta erbjuda och tillslut kanske det går bra. Kan ju även pröva annat märke och se om det funkar bättre.

Vet inte om jag var till någon hjälp...
  • Danitra
    Jose skrev 2011-03-15 23:18:44 följande:

Öka mängden bröstmjölk och gå sen över mer och mer till ersättning.

Mina barn åt bara ersättning och gillade det på en gång men jag vet att detta har funkat för dom vars barn har varit lite mer kräsna.
  • Jose
    Drop Dead Gorgeous skrev 2011-03-15 23:32:26 följande:
    Om du har bröstmjölk så kanske pröva att ta 75% bröstmjölk 25% ersättning och sukssesivt gå över till mer och mer ersättning.

Själv så fick jag barn mycket tidigare än beräknat så jag pumpade och sondade i flera månader. När min mjölk sinade så trappade vi ut på det sättet. Det gick bra men våran tjej har aldrig varit någon som gillar att dricka (något alls) och hon är över ett år nu,

Annars är det nog bara att förtsätta erbjuda och tillslut kanske det går bra. Kan ju även pröva annat märke och se om det funkar bättre.

Vet inte om jag var till någon hjälp...
    Tack! Jodå, det är till hjälp:) Vi har testat både Nan och Babysemper, Tetra och pulver, Men precis som du säger, truga får vi nog göra lite.
    Och precis som ni båda säger, öka mängden ersättning succesivt.:)
Svar på tråden Vill inte ta ersättning!?