Om man fött de första två barnen tidigare, tror ni tredje också kommer tidigare då?
Sonen kom i v. 35
Dottern i v. 37
Tror ni att jag ska vänta mig att få tidigare även nu?
Nån som har erfarenhet av flera prematura barn?
Sonen kom i v. 35
Dottern i v. 37
Tror ni att jag ska vänta mig att få tidigare även nu?
Nån som har erfarenhet av flera prematura barn?
Mina barn har fötts i vecka 37 och vecka 36. När jag blev utskriven efter sista förlossningen, sade läkaren att jag nog skulle räkna med att föda ett prematurt och tillväxthämmat barn, om jag blev gravid igen, även om det inte med 100%-ig säkerhet skulle bli så.
Son nr 1 kom i v 30+6 och son nr 2 i v 26+2 nu väntar jag trean som kommer komma prematurt även den! Vilken vecka återstår att se men vi hoppas efter vecka 30!
1:a kom 37+4
2:a kom 34+6
3:e kom 37+4
Så för min del har alla kommit tidigare än beräknat.
Då ställer jag in mig på att nya bebisen kommer tidigare också.
ISSEN, hur vet du att din trea ska komma prematurt också? Kan man "se" det på något sätt eller är det bara vad din bm antar?
Jag har inte fått prematurer men båda mina har tittat ut i v.37+......min BM sa att det är nog ungefär så länge min kropp vill vara gravid . Blir det ytterligare ett så tror jag sannolikheten är hög att även han/hon kommer före BF
Hej
nr1 v 38
nr 2 v37
nr3 v 29+1 pga moderkaks avlossning
nr4 v 26+0 pga tidig start av förlossning
nr5 v 24+1 pga tidig start av förlossning
efter nr3 så fick jag beskedet att det var ökad risk för ännu ett prematurt barn och vid graviditet nr 5 så var målet 30 veckor.
Mina brn har kommit i v. 37, 36, 33, 31 och 25
1:an v 32+2, 2:an v 38+0 (efter sängläge i stort sett sedan v 31+0), 3:an v 36+6. Jag är helt säker på att även nummer 4 kommer tidigt, om det nu blir någon nummer 4 någon gång längre fram.