• micksaan

Tips till presentkorg för prematurföräldrar/bebisar

Hej alla prematurföräldrar!
    Jag skulle gärna vilja ha lite tips på gåvor/presenter ni uppskattade då ni låg inne både före och efter era barn föddes? Vi har ett par bekanta som är kring vecka 28/29 och som det verkar nu kommer dom läggas in, och eventuellt få sina barn tidigt. Funderade på en liten presentkorg att överraska med, men vad kan man fylla den med?

• Svar på tråden Tips till presentkorg för prematurföräldrar/bebisar
  • mammaNena

är det saker till DEM som föräldrar eller till de väntade barnet/barnen?

• gosnosens mamma

Hej! Någon bra bok är aldrig felsamt en liten go snutte till bebisen. Sen ev efter att bebisen kommit om det blir så att de får ligga inne på neo, så är matlådor guldvärt! :)

• Liten och jag

En fin dagbok där de kan skriva ner tankar, känslor och framsteg och annat minnesvärt under neo-tiden.
    Eller en "fylla-i-bok" om babyns första tid.

Något gosedjur till bebis, en fin liten babyfilt eller snutte kanske =)

Ett set där man kan göra hand eller fotavtryck kanske? På en del neo avd tror jag att de gör såna avtryck.

• mammaNena

en kompis till mig köpte med ett gäng tidningar, innan dottern föddes. det va rätt skönt att ha något att göra, tiden innan är väldigt lång! det va korsord, suduko, osv. dock gjorde jag inte suduko då, men korsorden va bra!

sen kan du ju höra om hon lyssnar på ljudböcker och isf vilken typ. deckare, roman osv. finns ju massor att ladda hem från internet, eller tom låna på bibblan, och att du kanske då meddelar att du kan både lämna dem till henne och efteråt lämna tillbaka de på bibblan.

Finns ju en massa små söta kläder. t.ex. lundemyr har ju "pytte liten" body. fick en sån till våran dotter i st 46, dock va deras storlekar väldigt stora, så hon va pytte liten väldigt länge

men som en skrev här ovan, en typ av dagbok är ju jätte bra! man glömmer ju så fort!

Svar på tråden Tips till presentkorg för prematurföräldrar/bebisar