Hur väluppfostrade är era kaniner?
Jag vill bara veta om min kanin var något slags under eftersom alla som träffat honom har sagt att han/hon varit otrolig.
Min kanin var en transa kanin så det är därför jag säger både han och hon, det var en hane egentligen men jag trodde det var en tjej tills han blev könsmogen, hon hette Bubbelisa.
Hur som helst så hade jag henne inomhus i en stor bur på vintern, ibland lös i huset. Och jag hade henne lös utomhus på sommaren.
När hon var ute och man ropade på henne så kom hon alltid som ett skott, bara man sa hennes namn en gång. även omhon var så långt ifrån att hon var utom synhåll. Hon brukade busa med katterna, och brukade gräva gångar i snön på vintern.
Hon gick alltid på toa i en kattlåda inomhus, tillochmed för att bara bajsa. Hon bets aldrig. Hon kunde göra trix som sitt, ligg och hoppa på beställning.
Och hon älskade att springa utomhus med mig. När man sade åt henne att hoppa upp i korgen, så skuttade hon fram till korgen som låg en bit bort och hoppade i. Sen så stannade hon i korgen när jag cyklade med henne och hon tittade upp och älskade det.
Hon brukade ligga och sova med mig i min säng ibland, hela natten utan att kissa i sängen elelr bitas, bara gosas.
jag kunde gå lång promenader flera kilometer med henne och hon följde alla steg jag tog. En gång råkade hon dock åka flera mil bort efetrsom hon hoppat in i en främlings bil som stod parkerad en bit ifrån våran tomt. Vi hittade henne dock ändå, efter en dag då vi satt lappar på affären och efterlyst henne.
Hon dog i en sjukdom, för tidigt tycker jag. men hon hade ett bra liv iaf. Saknar henne fortfarande fast det var sju år sedan hon dog :(