nilam83 skrev 2011-03-18 15:30:18 följande:
Låter som om det kommer at bli ett toppenstall.. Vem vet.. Jag kanske söker plats när det är dax för mig att köpa häst =)
Nej kan ju hålla med om att hemsidan inte säger så mycket. Men hittade priser på boxplats i privatstallet.
Det kostar 900 kr/månad och hyran betalas 10 månader. I detta ingår boxplats, plats i sadelkammare och tillgång till gemensamma utrymmen samt plats i rasthage. Ut-och insläpp samt fodring morgon och middag under vardagar, 10 månader (ej sommartid). Du deltar också i stalljourer för ridskolan, 2 dagar/termin.
(Deltar man i fler stalljourer är minsta avgiften 600 kr, inga stalljourer i lektionsstallet = 1200 kr/månad)
Vet att en del tycker att det är ganska dyrt att ha hästen där. Fördelen är ju ridhusen. Men ska du ha en servicen så kan jag tänka mig att en del kan vara intresserade.
Ja jag hade mest tänkt att allt skulle ingå. Dvs du kommer bara dit och rider och ev mockar åt din häst, mat och strö och allt ingår. Men blir ju en hyra runt 2000kr om det ska gå runt då;) Men som sagt beror ju på vad det är för häst som står där! En ponny äter ju inte lika mycket som ett halvblod i träning;)