• Cahn

Hunden eller familjen?!

Pga diskussioner i en annan tråd måste jag ju bara fråga.

Vem skulle ni välja om ni måste (ni kan inte ha både och samtidigt) av en hund/katt/häst/övrigt djur ni haft länge eller era egna barn och er partner?

Säg att ni haft djuret i tio år och varit med partnern i 8, barnen är typ 6 och yngre. Hur många hade valt hunden och skickat iväg resten av familjen med förklaringen att "djuret kom först"?

Igen: Ni kan inte välja båda utan frågan gäller om ni verkligen måste välja antingen eller.

• Svar på tråden Hunden eller familjen?!
  • mimbo

Eeehhh självklart barnen!!!!
    Däremot skulle jag välja bort en partner som inte kunde/ville ha djur. Men inte när det gått så långt att vi fått en familj. Jag skulle då se till att djuren fick ett bra nytt hem, fast jag skulle vara väldigt ledsen förstås.

• emelillen

familjen hade jag valt...

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • Cahn

har stött på en person hittills som tyckte motsatsen var precis lika självklar. mysko, minst sagt..

• Cahn
    SoStylish skrev 2011-03-10 11:21:40 följande:

Räcker det inte med sånna här diskussioner nu?

Har bara sett en endaste sådan diskussion hittills faktiskt, men du får gärna länka till alla de andra om du vill. Jag tyckte att det var ett väldigt konstigt sätt att resonera på och är intresserad av ifall fler tyckte som den personen.
  • lagamba

Trots att jag inte har barn än och ÄLSKAR mina hundar, de är mitt liv!!! Så vet jag att jag skulle valt barnen :( förlåt vovvar <3

Men däremot skulle jag aldrig valt bort hundarna pga min partner..dvs. om han inte vill leva med hundar så bye bye! Kan han inte offra sig lite för ngt jag älskar så e han inget att ha..medans han lätt kan lämna mig kommer hundarna alltid stå vid min sida oavsett vad!

Svar på tråden Hunden eller familjen?!