• Längtandsfull

Hur mycket och ofta äter era bäbisar som är ca 4 veckor? Funderar på om vår tös äter lite.

Vi har haft mycket problem med mycket skrik och hårda och onda magar här och har då provat lite olika sorters ersättning.

Nu ger vi henne NAN HA 1 och hon verkar lite lugnare men gnäller fortfarande men det är iallafall inte samma skrik som innan..
    Pepper Peppar =)

Men nu funderar jag på om hennes gnällande är pga att hon är hungrig.

Hon äter just nu 90 ml var 3,de timme dygnet runt.

Hur äter era? Både dag och natt..

• Svar på tråden Hur mycket och ofta äter era bäbisar som är ca 4 veckor? Funderar på om vår tös äter lite.
  • anansie

Vår flicka blir 5 veckor på lördag och hon är ett riktigt matvrak !! Hon får Babysemp lemolac och vi blandar 165ml till henne, men det är väldigt sällan som hon äter upp allt. Oftast går det allt från 3-5 timmar mellan målen. Nån gång på natten gick det 5,5 timmar emellan Glad
    Sen har jag märkt att hon är hungrigare på kvällen.

• Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-09 18:32:04 följande:
    Vår flicka blir 5 veckor på lördag och hon är ett riktigt matvrak !! Hon får Babysemp lemolac och vi blandar 165ml till henne, men det är väldigt sällan som hon äter upp allt. Oftast går det allt från 3-5 timmar mellan målen. Nån gång på natten gick det 5,5 timmar emellan Glad
    Sen har jag märkt att hon är hungrigare på kvällen.
    Låter jätte härligt.. Men jag tycker vår dotter var mycket hungrigare av lemolacen samt att hon skrek mycket mer än innan. Så den fungerade inte för oss.
    har hört flera som tycker så.

men vad skönt att det fungerar för er.
  • anansie
    Längtandsfull skrev 2011-03-09 18:38:52 följande:
    Låter jätte härligt.. Men jag tycker vår dotter var mycket hungrigare av lemolacen samt att hon skrek mycket mer än innan. Så den fungerade inte för oss.
    har hört flera som tycker så.

men vad skönt att det fungerar för er.
    Har oxå hört att Lemolac inte mättar lika bra som den vanliga Babysemp. Men eftersom hon vart lite hård i magen och gasig så ville jag använda Lemolac eftersom den är snällare mot magen. Men funderar på om man kanske kan använda vanliga BS vid kvällsmålet om den mättar bättre, eller kanske 50/50 vid matning. Tror du man kan göra så ?
  • Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-09 18:44:55 följande:
    Har oxå hört att Lemolac inte mättar lika bra som den vanliga Babysemp. Men eftersom hon vart lite hård i magen och gasig så ville jag använda Lemolac eftersom den är snällare mot magen. Men funderar på om man kanske kan använda vanliga BS vid kvällsmålet om den mättar bättre, eller kanske 50/50 vid matning. Tror du man kan göra så ?
    ja det tror jag absolut du kan testa.. det är nog lungt att köra en flaska med bara vanlig babysemp..
    Vi ger henne NAN HA nu.. Nan skall ju tydligen vara bra för megen. När vi bytte från NAN till BS lemolac så blev hon mycket mer skrikig och hade säkert jätte ont.
  • anansie

Tänkte på en sak.. Vår tjej är ofta väldigt gasig i magen och fiser oftast mycket. O andra sidan är hon dålig på att rapa så nånstans ska ju luften komma ut. Men ibland märker man verkligen att hon har ont av gaserna och tar i o skriker till och fiser. Är det så för era små med ? Blir de gasigare av ersättning ?

• Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-09 19:17:38 följande:
    Tänkte på en sak.. Vår tjej är ofta väldigt gasig i magen och fiser oftast mycket. O andra sidan är hon dålig på att rapa så nånstans ska ju luften komma ut. Men ibland märker man verkligen att hon har ont av gaserna och tar i o skriker till och fiser. Är det så för era små med ? Blir de gasigare av ersättning ?
    Vad jag förstått det som så har det ofta men ersättningen att göra också,,
    Vår tös bajsade jätte ofta när hon fick lemolac. Kunde vara löst och jätte lite i varje blöja.
    Så bajsade hon nästan varje gång hon åt.
    Tror hon hade ont av det med.
  • anansie
    Längtandsfull skrev 2011-03-09 19:21:42 följande:
    Vad jag förstått det som så har det ofta men ersättningen att göra också,,
    Vår tös bajsade jätte ofta när hon fick lemolac. Kunde vara löst och jätte lite i varje blöja.
    Så bajsade hon nästan varje gång hon åt.
    Tror hon hade ont av det med.
    Oj.. vår tjej bajsar bara en gång om dagen av Lemolac. Nån gång har det gått 2 dygn men då har hon haft ont av det.
    Det är lustigt vad olika alla barn är.
    Är bara lite rädd med att vanliga BS ska göra henne ännu mer gasig eller hård i magen, men det lär man väl snabbt märka.
  • Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-09 19:41:13 följande:
    Oj.. vår tjej bajsar bara en gång om dagen av Lemolac. Nån gång har det gått 2 dygn men då har hon haft ont av det.
    Det är lustigt vad olika alla barn är.
    Är bara lite rädd med att vanliga BS ska göra henne ännu mer gasig eller hård i magen, men det lär man väl snabbt märka.
    men lemolacen skall väll vara bra för magen.. men det var inte alls bra för dottern att bajsa så mycket.
    Det var massor av blöjor med bara lite löst bajs.. Då är det bättre med en rejäl blöja en gång om dagen..
    Testa ha i lite rapsolja eller messmör i ersättningen så kanske hon inte har problem med bajsandet..
  • anansie
    Längtandsfull skrev 2011-03-09 20:15:26 följande:
    men lemolacen skall väll vara bra för magen.. men det var inte alls bra för dottern att bajsa så mycket.
    Det var massor av blöjor med bara lite löst bajs.. Då är det bättre med en rejäl blöja en gång om dagen..
    Testa ha i lite rapsolja eller messmör i ersättningen så kanske hon inte har problem med bajsandet..
    Lemolac ska vara snäll mot magen ja.
    Ja jag använder ju redan rapsolja Glad Fast det har vi bara i ibland. När jag tycker att bajset vart hårt eller om det tagit mer än ett dygn sen hon bajsa sist.

Funderar på att testa minifom mot hennes gaser.. ska vara bra har jag hört.
  • Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-09 21:43:18 följande:
    Lemolac ska vara snäll mot magen ja.
    Ja jag använder ju redan rapsolja Glad Fast det har vi bara i ibland. När jag tycker att bajset vart hårt eller om det tagit mer än ett dygn sen hon bajsa sist.

Funderar på att testa minifom mot hennes gaser.. ska vara bra har jag hört.

Vi ger minifom och sempers magdroppar och har gjort det från första stund bara för säkerhets skulle

Gav ju sonen det också så det sitter väll i att man skall ge det.

Så jag vet egentligen inte hur det skulle vara utan dom.

• anansie
    Längtandsfull skrev 2011-03-09 21:46:16 följande:

Vi ger minifom och sempers magdroppar och har gjort det från första stund bara för säkerhets skulle

Gav ju sonen det också så det sitter väll i att man skall ge det.

Så jag vet egentligen inte hur det skulle vara utan dom.

Aha.. ska höra med BVC vad dom tycker.
    Tänkte mest så det underlättar för henne eftersom hon är så gasig och fiser mycket. Det vet man ju själv hur jobbigt det kan vara.
Svar på tråden Hur mycket och ofta äter era bäbisar som är ca 4 veckor? Funderar på om vår tös äter lite.