• Filoso Fisken

Ni unga mammor som är studenter och utan inkomst - hur gör ni?

Finns det några unga mammor här som fortfarande är studenter, och varken har jobb eller inkomst? Hur får ni ekonomin att fungera? Jag är bara väldigt jättenyfiken - har undrat detta länge, men aldrig riktigt förstått hur det går till.

För när mammaledigheten är uppanvänd borde det smartaste, i längden, väl vara att studera färdigt? Men då får man ju ingen lön..?

• Svar på tråden Ni unga mammor som är studenter och utan inkomst - hur gör ni?
  • Neko

Man får väl studiemedel? Eller menar du om man inte får det heller? =)

• Vixx

Jag har som tur en sambo med bra inkomst så jag kommer kunna fortsätta gymnasiet efter mammaledigheten. Men om det mot all förmodan skulle ta slut mellan oss så får jag helt enkelt vända mig till socialen till en början och sen söka jobb och plugga vidare på distans :)

• MammatillAlva

Har studiebidrag nu, när jag på gymnasiet. Har levt på barnbidrag, underhållsbidrag, bostadsbidrag och studiebidrag samt lite små strö jobb här och där ifrån olika håll samtidigt som jag har bott hemma hos mina föräldrar. I höst när jag fyller 20 år blir det studiemedel och flytt till egen bostad.

Svar på tråden Ni unga mammor som är studenter och utan inkomst - hur gör ni?