Ja, Wtin och flumhum. Det här med PCOS är inte det lättaste att få ordning på. Precis som Wtin säger, det är ju slemhinnan som kommer ut, jag har också varit regelbunden i flera år tills det bara vände i vintras. Men ja, mannens toppkvalitet på simmarna underlättar ju iaf och det är borta som orosmoment...
Håller på med Provera som sagt och har haft känningar, smärtar till som ett knivhugg i buken då och då eller andra delar av kroppen. Någon som känner igen det? Senast var det lite så under samma dag mensen kom, men nu har det varit knepiga "kramphugg" flera dagar. Är väl bara att bita ihop.
Känner mig allmänt stingslig och jag och mannen har bråkat BIIIIG TIIIME för första gången på jag vet inte hur länge. Vi har bara ett par dagar gemensam semester kvar, förra veckan var vi med hans släkt och dessa dagar nu i denna vecka är de vi har. Känns gör trist kort sagt. Det är mkt känslor just nu och jag känner mig allmänt förvirrad och jag vet inte vad, beror nog en del på allt det här som varit under våren med PCOS etc, det har tagit på mig och jag har samtidigt börjat sålla och värdera om saker i mitt liv.
I dag handlade det dock om att jag vill hitta på grejer tillsammans och hans nästan ständiga ovilja till det, eller han kommer inte med några egna önskningar och kan rata mina förslag rakt av med "vill inte, orkar inte" osv osv osv.... och ja, det blir knas - jag blir vansinnig för så här har det varit alltid såvida vi inte i förväg har bestämt något blir det nästan alltid först bråk eller liknande och han vill bara sova länge och vi kommer inte i väg på något osv. Hade varit en sak om vi bott så vi hade balkong eller trädgård, men nu gör vi inte det och då känns det rätt trist att bara vara hemma en solig, vacker dag som denna.
Har bara legat i min säng och känt mig depp hela jävla dagen, haft känningar och värk efter proveran dessutom, fastän jag vaknade hur pepp som helst och kvittrade som en fågel. Funderar på att åka i väg några dagar till min familj i början på nästa vecka, eller redan nu i slutet beroende på hur det hela ter sig här hemma, och bara bli omhändertagen, bada och hjälpa dem på huset...
Skitdag i dag med andra ord. Solen skiner och det är en kanondag egentligen - om det inte vore för att jag spenderat hela morgonen åt att vänta på och att försöka få i gång min man och hitta på nåt och sen resterade delen av dagen med att inse att det bara leder oss till bråk, ovänskap och att känna mig ledsen över att den enda semestern vi har ihop i år snart är slut och vi inte har tagit vara på den ordentligt. Förra veckan var vi i väg och vi badade, fiskade, arbetade på hus osv. men då umgicks inte vi två så mkt som par, i måndags tvättade vi upp allt och slappade här hemma - gjorde ingenting, i går hade vi dock en härlig dag tillsammans med dubbelbio (såg båda sista delarna av Harry Potter med mat emellan) och kom överens om att vi skulle utnyttja solskenet och vara ute i dag och göra något avslappnat eftersom vi var inne mkt i går... Så blev det alltså inte, den enda önskan jag egentligen hade för dagen, när jag hörde att min man kände sig seg, var att få lite solljus och ta ett dopp...blir kanske bättre i morrn...
Blä, sorry om jag spyr galla här nu...
Är bara lagom less just nu.
Funderar på att ta med en filt och en bok och bara gå och lägga mig på någon gräsmatta nånstans i närheten...dumt att jag inte gjort det förr egentligen...