• Lady without tattoo

Kattägare..vad skulle du säga om...?

Om min hund går in på din tomt och bajsar i dina rabatter kissar på dina trädgårdsmöbler skulle det vara ok?

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Svar på tråden Kattägare..vad skulle du säga om...?
  • iggelpiggel

Nej det är inte okej... men där jag bor så  låter hund ägarna  till sina fyrfotade  hundar göra sina behov i vår trädgård... och inte tar dem upp det helller..... ja jag har katter  och tur är väl att man har inne katter som inte gillar att vara ute...

• Lady without tattoo
    iggelpiggel skrev 2011-03-04 10:39:41 följande:
    Nej det är inte okej... men där jag bor så  låter hund ägarna  till sina fyrfotade  hundar göra sina behov i vår trädgård... och inte tar dem upp det helller..... ja jag har katter  och tur är väl att man har inne katter som inte gillar att vara ute...
    Håller sig katterna inne är en sak....då har de sina lådor.....
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • skorpionen80

Nej, fy fan! Skulle inte vilja ha andras katter heller på min tomt...

• mammaNena
    iggelpiggel skrev 2011-03-04 10:39:41 följande:
    varför inte sätta upp en skylt på att det faktiskt är eran trädgård!?
    Vet ju inte alls hur den ser ut, men går det att ta miste på att det är en allmän gräsmatta, där det är svårt att avgöra vart gränsen går? i vilket fall är det iof inte ok att lämna kvar bajs ändå!
  • Raskask

Det tycker jag mycket illa om. Jag uppskattar inte heller när hundägarna smetar hundskiten på "Rasta inte hunden i vår rabatt"-skylten, eller på våra cyklar i cykelstället. Blir inte så himla go å tas med när dessa nötter låter sina älsklingar pissa på cyklarna heller. Hundar har jag inget emot, men många hundägare borde få spendera en vecka eller två som kissstolpe på offentlig plats.

• Buster78

ehh.....jag skulle nog vilja påstå att det är något fel på din hund om den kissar i utemöbler......

• patriciaaah

Är också trött på alla dessa grannkatter som springer och pissar och skiter bland alla saker vi har uppe på loftet.  har god lust att rasta våra hundar bland deras saker!

• Bottis

Det är inget nytt. Hundbajs på gräsmattan är inte ovanligt eller kiss mot husväggen. Luktar gott när solen värmer på... Inte.

• Bottis

I morse var grannens hund på vår tomt. Han hade hittat vår hunds glömda märgben som han njöt av innan han pinkade in "sitt" revir. En inte helt ovanlig syn.

Måste säga att vi har aldrig grannarnas katter på tomten, ena grannen har tre katter, den andra har åtta men de är aldrig hos oss. Vet inte om våra katter och hund skrämmer bort dem. Däremot så ser vi som sagt grannens hund hos oss i princip varje morgon. Han är mer påträngande än katterna med andra ord.

• Mums02

Jag hade inte tyckt om det nej. Själv har jag innekatter så det är ju en annan sak. Jag tycker inte heller att man borde få ha katter lösa i bostadsområden. Hade det blivit lag på detta hade det blivit lättare att få ner antalet hemlösa katter också. Men det kommer nog tyvärr inte hända.

Jag retar ihjäl mig på att dessa hundägare som inte plockar upp sina hundars skit jämt. Särskilt nu när snön har smält så ligger det hundskit ta mej fasen överallt. Bara för att det är snö tycks många hundägare här tro att man inte behöver ta upp efter sin hund.

Jag bor på bottenvåning och har inga problem med katter som kommer hit o varken bajsar eller kissar som tur är, däremot får jag o sonen kryssa mellan äckliga hundskitar på väg till skolan varje dag.

• Kinya
    Lady without tattoo skrev 2011-03-04 10:36:09 följande:
    Om min hund går in på din tomt och bajsar i dina rabatter kissar på dina trädgårdsmöbler skulle det vara ok?
    Jag hade blivit väldigt arg!

Jag blir också arg över att du verkar bunta ihop alla kattägare i en grupp! Jag har innekatter och de kissar och bajsar enbart i sin låda hemma hos oss eftersom de inte får gå ut ensamma. Du borde verkligen skriva utekattsägare istället för kattägare eftersom det finns kattägare som tar sitt ansvar och ser till att deras katter inte stör andra!
  • Lady without tattoo
    Kinya skrev 2011-03-25 11:35:41 följande:
    Jag hade blivit väldigt arg!

Jag blir också arg över att du verkar bunta ihop alla kattägare i en grupp! Jag har innekatter och de kissar och bajsar enbart i sin låda hemma hos oss eftersom de inte får gå ut ensamma. Du borde verkligen skriva utekattsägare istället för kattägare eftersom det finns kattägare som tar sitt ansvar och ser till att deras katter inte stör andra!
    Så jag borde göra si el så?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Catgodess

Jag skulle inte uppskatta någondera men eftersom mina katter bor inomhus och går på lådan och mina hund plockar jag upp efter. Det som däremot stör mig är alla hundägare som INTE plockar upp efter sina fyrfota vänner, som låter dem kissa på folks postlådor osv.

• Kinya
    Lady without tattoo skrev 2011-03-25 14:25:42 följande:
    Så jag borde göra si el så?
    Om du vill ha sympatier för dina åsikter så bör du inte bunta ihop alla kattägare i samma grupp...
  • Lady without tattoo
    Kinya skrev 2011-03-26 10:19:06 följande:
    Om du vill ha sympatier för dina åsikter så bör du inte bunta ihop alla kattägare i samma grupp...
    jaha...?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • viseversa
    Raskask skrev 2011-03-09 18:45:13 följande:
    Det tycker jag mycket illa om. Jag uppskattar inte heller när hundägarna smetar hundskiten på "Rasta inte hunden i vår rabatt"-skylten, eller på våra cyklar i cykelstället. Blir inte så himla go å tas med när dessa nötter låter sina älsklingar pissa på cyklarna heller. Hundar har jag inget emot, men många hundägare borde få spendera en vecka eller två som kissstolpe på offentlig plats.
    OPm dom gör så hade jag nog suttit och lurpassat på dom i några timmar och tagit idioterna på bar gärning. Sen ahde jag tvingatdom avlägsna skiten med HÄNDERNA!
  • Raskask
    viseversa skrev 2011-03-26 16:17:29 följande:
    OPm dom gör så hade jag nog suttit och lurpassat på dom i några timmar och tagit idioterna på bar gärning. Sen ahde jag tvingatdom avlägsna skiten med HÄNDERNA!
    Jo, den varianten har jag testat. Men det är olyckligtvis folk med muskelhundar som går på tårna och de hundarna börjar hojta och morra rätt hotfullt när husse bli ilsk (och det blir husse när någon säger till honom att bete sig som folk). En gång var det en tjusig dam med liten bjäbbig hund (kärringen smetade ner en av barncyklarna med innehållet i en bajspåse) och hon skrek som en besatt när jag frågade vad hon höll på med. Skrek och fäktade och jag blev faktiskt jätterädd och flydde in. Jag hoppas att hon var försöksutskriven från något skyddat boende och inte vanligtvis går runt på stan.
  • Gurkburk

Bajsen i rabatten hade jag inte brytt mig ett skvatt om så länge hunden grävt över den ordentligt såsom de flesta katter gör så den inte låg i solen och stekte. Det brukar lukta så otrevligt då. Om den kissade på mina utemöbler hade jag blivit skitsur, men samtidigt påpekat för dig att det verkar vara något som inte stämmer med din hund. Kanske ett besök till veterinären är på sin plats? Varken normala hundar eller friska och kastrerade katter pinkar på utemöbler. Skönt nog så bor jag i ett område där varken hundar eller katter beter sig på det sättet.

Svar på tråden Kattägare..vad skulle du säga om...?