• Storslagen

Vad i helvete liksom ...Vad hade ni gjort ?

En vännina till mig är tillsammans med en man som har 5 barn sen tidigare 3 av de är utflugna , och 2 stycken bor kvar hemma . Vänninan har 4 barn sen tidigare & 1 utav de bor hemma . Det största problemet är mannens dotter som är 11 år . Hon är så otroligt bortskämd att man inte ens kan tro det , hon beter sig som en 2-åring gör när hon inte får som hon vill . Hon kastar sig ner på golvet & skriver & gråter i högan sky .

Hon har gått runt i byn & sagt att min vännina & hennes man (dotterns pappa) inte har släppt in henne där hemma .

Hon har ljugit till sin lärarinna att de inte köper skor till henne och liknande saker HELA tiden .

Igår rann bägaren över . Hon hade på natten varit uppe i min vänninas plånbok & stulit 100 kr . När de sen upptäckte det på förmiddagen åkte de ner till skolan för att fråga henne vart den där 100 -lappen var någonstans . Och det visste hon inte alls . När hennes pappa sen kollade i hennes fickor , så låg ju 100 -lappen där . Då fortsätter hon att ljuga & säger att det är hennes kompis pengar som bor 20 mil därifrån .
    När hennes pappa då också säger att hon ska komma hem direkt efter skolan , har ungen mage & säga : NEJ det ska jag inte göra .

Hennes pappa har svårt att se att hon är så bortskämd & när de satt regler för resten av ungarna så gäller det inte när det är hon som vill något annat. Han viker sig utan strid så gott som .

Kan man vara mutoman som 11-åring , eller är hon bara jäkligt taskigt uppfostrad ?

Vad hade ni gjort om detta hade varit ert barn eller styvbarn ?

• Svar på tråden Vad i helvete liksom ...Vad hade ni gjort ?
  • Amy1983

Jag vet inte om det tillhör dålig uppfostran eller bortskämdhet att springa runt på stan o säga att hon inte blir inläppt osv. Inte att hon stjäl eller ljuger heller. Men att lägga sig ner och skrika när hon inte får som hon vill, det skulle jag vilja påstå beror på att hon är bortskämd. Likaså att hon säger emot när de säger att hon ska hem direkt efter skolan. Det tyder på att hon är van vid att få som hon vill.

Men det andra beteendet känns väldigt skumt. Jag hade nog tagit upp detta med skolan INNAN dom börjar tro på flickan och gör en soc.anmälan. Man vet ju aldrig vad hon kan häva ur sig nästa gång.

• Storslagen

Sant så sant , Det kanske är en väldigt god idé att prata med hennes lärare .
    Min vännina vet inte riktigt riktigt vad som hänt tidigare i hennes uppväxt var det gäller bortskämdhet och så . Men det är nog svårt att bryta ett mönster , men något som måste göras om hon ska bli en vettig individ enligt min mening .

Svar på tråden Vad i helvete liksom ...Vad hade ni gjort ?