Vad i helvete liksom ...Vad hade ni gjort ?
En vännina till mig är tillsammans med en man som har 5 barn sen tidigare 3 av de är utflugna , och 2 stycken bor kvar hemma . Vänninan har 4 barn sen tidigare & 1 utav de bor hemma . Det största problemet är mannens dotter som är 11 år . Hon är så otroligt bortskämd att man inte ens kan tro det , hon beter sig som en 2-åring gör när hon inte får som hon vill . Hon kastar sig ner på golvet & skriver & gråter i högan sky .
Hon har gått runt i byn & sagt att min vännina & hennes man (dotterns pappa) inte har släppt in henne där hemma .
Hon har ljugit till sin lärarinna att de inte köper skor till henne och liknande saker HELA tiden .
Igår rann bägaren över . Hon hade på natten varit uppe i min vänninas plånbok & stulit 100 kr . När de sen upptäckte det på förmiddagen åkte de ner till skolan för att fråga henne vart den där 100 -lappen var någonstans . Och det visste hon inte alls . När hennes pappa sen kollade i hennes fickor , så låg ju 100 -lappen där . Då fortsätter hon att ljuga & säger att det är hennes kompis pengar som bor 20 mil därifrån .
När hennes pappa då också säger att hon ska komma hem direkt efter skolan , har ungen mage & säga : NEJ det ska jag inte göra .
Hennes pappa har svårt att se att hon är så bortskämd & när de satt regler för resten av ungarna så gäller det inte när det är hon som vill något annat. Han viker sig utan strid så gott som .
Kan man vara mutoman som 11-åring , eller är hon bara jäkligt taskigt uppfostrad ?
Vad hade ni gjort om detta hade varit ert barn eller styvbarn ?