• cassis23

Hur bajsar/spyr era smp som går på ersättning?

Som rubriken lyder...

Min son på 1 månad spyr JÄTTE mycket och de är typ vitt nästan klumpigt?! Är de normalt? samt att bajset ör grönmelerat o luktar nån slags kemikalie!?

• Svar på tråden Hur bajsar/spyr era smp som går på ersättning?
  • Perssonlund

Jag LOVAR att du märker det bäst själv! Min son är mitt enda och första barn. Jag vet inte hur barn är och jag vet ju att alla är olika men jag visste att han hade ont. Så gjorde min son också, han grät varenda gång.  Ja det kan ha varit från en vecka till tre. Kommer inte riktigt ihåg. Men en burk räcker med att prova.  Men alla måste ju inte få alla symtom.  

• Perssonlund

Till mig sa dom dessutom att diarre kan dom faktiskt ha! Jag blev så irriterad (fick för mig att hon försökte köra med mig eftersom jag är ganska ung) och sa att jag skiter väl blanka fan i hur hans bajs ser ut men hela rumpan blev så röd så att det inte gick att torka honom utan att det började blöda och han skrek och DESSUTOM kan han inte äta för att det gör fruktansvärt ont! 

• cassis23

bra sida!
    sonen har kräkning, snuva, förstoppning, magsmärtor, gråt men alla dessa psymtom är ju oxå vanliga. svårt! de enda e att han spydde inget under sin första månad utan de kom sen?!
    Kan ju inte skada att testa en burk med mjölkfri ersättning? Jag menar han far väl inte illa av de? ska man byta tvätt eller trappa ner?

Har mailat min bvctant me. hon e halvdöv så känns som hon inte fattar när jag förklarar så har beskrivit de igen i mailet. (hon föredrar mail före tele med tanke på hennes hörselskada)

• Perssonlund

Fast om han gråter när han äter och oftas bara ihop med maten så bör det ju vara maten. Nää det är ingen fara, bara man inte fortsätter om det inte hjälper. Då får man ju prova något annat. Jag fick ju prova med en burk till min för att se. Det hjälpte och han blev HELT annorlunda! Det var som att komma till himlen =)

Hör med henne om dom har så att man kan prova. Vet ju itne vart du bor eller så men här får man låna en bruk och om dom har det så får man ge tillbaks en sen =) .  

• cassis23

På BVC sa hon att de säkerligen är en släng av kolik, att utslag nästan alltid uppstår vid mjölkallergi. Hon bad mig testa minifom.
    Sen inatt har de visserligen vart bättre.

Ska köpa minifom o ge de en chans o kommer skrikandet tillbaka så ska jag prata med henne igen. Grönt bajs va tydligen helt normalt.

• Perssonlund
    cassis23 skrev 2011-03-02 23:20:50 följande:
    På BVC sa hon att de säkerligen är en släng av kolik, att utslag nästan alltid uppstår vid mjölkallergi. Hon bad mig testa minifom.
    Sen inatt har de visserligen vart bättre.

Ska köpa minifom o ge de en chans o kommer skrikandet tillbaka så ska jag prata med henne igen. Grönt bajs va tydligen helt normalt.
    Aaa fast itne det sjögräs bajset som min lille hade. Var verkligen grönt vatten med klumpar i. Dock har dom ju grönt bajs. Nu va väl din hård i magen? Min va ju hur lös som helst. Hoppas att det hjälper annars hade jag provat en burk ersättning. Min har inte eksem eller utslag eller det kanske var det han fick i rumpan. Dom där såren jag pratade om men jag och min BVC tror att det var att bajset frät sönder huden. Önskar er all lycka till och skriv gärna igen ås jag får veta hur det går =)
  • SandraNojd

Min dotter är 3 månader, snart 4. Det visade sig att hon var komjölksprotein allergiker. Nu får hon Nutramigen ersättning, Hennes mage har blivit mycket bättre! märkte skillnad efter bara någon vecka :)
    Men hon spyr OTROLIGT MYCKET! undrar varför!?
    Och hennes bajs är som lera, oftast grönt :/ och luktar vidrigt!!

• Bollen2

Han kräker mkt, ofta klumpigt i kräket.. Bajsar ca. 1-2 ggr per vecka. Ganska fast & brunt. Fiser väldigt mkt..

• Miss Obsessive

Min lilla tjej på 4,5 månad kräks en hel del. Bajsar varannan, var tredje dag. Avföringen har "fin" konsistens, normal färg, luktar bebisbajs och har blivit väldigt regelbunden sedan vi började ha olja i ersättningen (1 msk/dag). Annars har hon inga problem, god aptit, inget magknip, bra viktkurva.. 

• Miss Obsessive
    Bollen2 skrev 2011-06-23 21:59:58 följande:
    Han kräker mkt, ofta klumpigt i kräket.. Bajsar ca. 1-2 ggr per vecka. Ganska fast & brunt. Fiser väldigt mkt..
    Jag vill passa på att tipsa alla som ger ersättning, om Dr Browns flaskor! Vi hade Avents flaskor från början, men märkte en tydlig skillnad när vi bytte. Ersättning har mycket luftbubblor i sig som kan göra de små gasiga, så att byta flaska kan göra otroligt mycket! 
  • Empiiis

MIn dotter på 3mån 3 v kräkr väldigt lite men ofta. Någon gång ibland blir det är stor kaskad spyra över hela mig eller golvet i vagnen eller i sängen.
    Bajsar gör hon ca 2-3 gånger per dygn.

Hon hade extremt ont i magen med babysemp och kräktes massor.

Köpte magdroppar och bytte till NAN och det blev bättre på en vecka.

Svar på tråden Hur bajsar/spyr era smp som går på ersättning?