• ÄnglaFilip06 och MiniBrowni11

2 kommer bli 3 i Maj-11 + har en Golden retriver!

Har lite funderingar kring att få en ny familjemedlem med hund i familjen sen innan..

Ja vi har en Golden retriver på 4år våran Melissa.
    Hon är en väldigt lugn o fin i sitt psyke. hon tillåter barn o hälsa o leka mjukt med henne.  
    Men nu funderar vi lite på hur vi ska förbereda henne för att de kommer in en bebis i familjen nu i Maj.

Vad ska man tänka på?
    Hur gjorde ni?
    När de är dax o åka in, säg mitt i natten?
    Med avudnsjuka?

Bara serigösa, svar tack..

Mvh Hanna och Mattias..

Ängla Filip06 och Minibrownie11
  • Svar på tråden 2 kommer bli 3 i Maj-11 + har en Golden retriver!

puffar lite....

puffar lite....

• MammaTillDomFinaste

2 av mina hundar hade aldrig varit i närheten av ett barn. Jag gjorde inget alls av det hela, min mamma och min kompis tog hand om hundarna när vi låg inne (på prematuren en vecka) sen ställde jag bara ner babyskyddet, och dom fick nosa. Långpromenader med vagnen, man bär ju bebis mycket i famnen, sitta å klappa hunden med bebis i famnen osv. Om jag ska vara helt ärligt så tycker jag folk gör för stor affär av att ha hund å barn, jag har aldrig upplevt avundsjuka här hemma och alla mina djur har accepterat barnet utan de minsta. kanske av den enkla anledningen att jag inte accepterat nåt annat? Lär hunden att kunna koppla av i barnets närhet, den ska inte stressa upp å steppa runt när barnet kommer, bara hä'lsa å sen kunna gå å lägga sej avslappnat igen.

Så länge hunden inte är en jättestressad individ eller är allmänt nafsig och har såna saker för sej, så tycker jag bara ni ska slappna och och ta de lugnt. Och när bebis börjar greppa, försöka se till att hunden inte blivit luvan. (de händer här hemma kan jag lova, men vi försöker hålla koll!!)

Jag ahr 3 hundar, 1 katt, en 2 årig dotter å får bebis i maj.  

Lycka till!! Är alderig inne på  Övrigt annars, så PM:a mej om de är nåt du undrar över, jag kommer nog itne se svaret här i tråden annars!! 

♥ (¯`°?.¸ ♥Tuva 090125 - Lillebror BF 110528♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden 2 kommer bli 3 i Maj-11 + har en Golden retriver!